וונטייז גייסה 16 מיליון שקל; ההנפקה הסתיימה בהצלחה

חברת הפצת תוכני הווידאו הצליחה בהנפקת האקוויטי הראשונית לאחר קיצוץ של כחצי בהיקף הגיוס שתיכננה לבצע בתחילת החודש

נועם יוסיפידיס / צילום: אתר החברה
נועם יוסיפידיס / צילום: אתר החברה

חברת הטכנולוגיה וונטייז לא מוותרת על גיוס הון בבורסה של ת"א: לאחר שכשלה בניסיון לגייס כ-30 מיליון שקל בתחילת החודש, היא הצליחה לגייס מחצית מסכום זה בסופו. החברה ביצעה שינוי מהותי בתשקיף ההנפקה המקורי, וחתכה את היקף הגיוס לכ-16 מיליון שקל בלבד, אותם גייסה היום.

החברה מנפיקה כעת כ-16% ממניותיה וכן אופציות במחיר סמלי, וזאת לפי שווי חברה בהנפקה של כ-100 מיליון שקל "אחרי הכסף". נזכיר כי במקור תכננה וונטייז לגייס קרוב ל-60 מיליון שקל (ברוטו) לפי שווי של כ-250 מיליון שקל "אחרי הכסף", אולם חוסר התעניינות מצד המשקיעים המוסדיים הביא את החברה לחתוך את השווי כבר בניסיון ההנפקה הראשון. החתמים בהנפקה, דיסקונט חיתום ורוסאריו קפיטל, יקבלו אופציות הניתנות להמרה ל-4.3% מהון החברה בדילול מלא. וונטייז יוצגה בהליכי ההנפקה על ידי עוה"ד רן דימנט ואורי זנקו ממשרד קצנל דימנט פרנק, לצד עו"ד ערן כהן ציון מהחברה. 

ניסיון ההנפקה הקודם של וונטייז נכשל בעיקר מכיוון שאחד הגופים המוסדיים התחייב להשקיע כמה מיליוני שקלים בהנפקה, אולם ברגע האחרון חזר בו מכוונתו. מנכ"ל החברה, נועם יוספידיס, הסביר אז כי "החתמים לא הביאו את הסחורה, למרות שהחברה הביאה כסף מהבית. חצי מההזמנות היו שלנו".

האם תשבור את בצורת ההנפקות

וונטייז עוסקת בהפצת תוכני וידאו לפי דרישה למכשירי טלוויזיה ולטלפונים חכמים. הנפקתה אמורה להיות להיות הנפקת ה-IPO הראשונה בבורסת ת"א בשנת 2016, ולשבור בצורת ממושכת של הנפקות טכנולוגיה בשוק הראשוני. הכישלון שלה העצים עוד יותר את ה"בידוד" של הבורסה המקומית, וחידד את הכישלון של הנהלת הבורסה בשינוי מגמת ההתייבשות של שוק המניות.

החברה הוקמה ב-2011, ובשנים 2014 ו-2015 היא גייסה כ-6 מיליון דולר במספר סבבים פרטיים. הגיוס האחרון, ב-2015, התבצע לפי שווי חברה של 30 מיליון דולר "אחרי הכסף", כך שלמעשה הגיוס הנוכחי אמור היה להיות באותו מחיר של הגיוס מ-2015. בעלי המניות המרכזיים בחברה הם נועם יוספידיס, המשמש כמנכ"ל ויו"ר (יחזיק 32.8% ולאחר ההנפקה), דין סלומון (15.3% לאחר ההנפקה) ואורן לוי, סמנכ"ל הטכנולוגיות (11.6%).

מהדוחות הכספיים המצורפים לתשקיף עולה כי הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2016 עמדו על כ-250 אלף דולר, לעומת 363 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי הגיע לכמיליון דולר לעומת הפסד של כ-840 אלף דולר ברבעון המקביל, וההפסד הנקי עמד על כ-1.1 מיליון דולר.

בשנת 2015 כולה הסתכמו ההכנסות בכ-2 מיליון דולר, עלייה של כ-19% לעומת 2014, והחברה עברה להציג הפסד גולמי שנתי של כ-60 אלף דולר. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-3 מיליון דולר וההפסד הנקי העמיק לכ-3.2 מיליון דולר.

בקופת החברה היו בסוף הרבעון הראשון מזומנים בהיקף של כ-740 אלף דולר, ואת דוחותיה מלווה הערת "עסק חי" מטעם רואי החשבון.