וול סטריט ננעלה בירידות: סודהסטרים זינקה 16.3%, פורד ירדה 4.3%

בורסות אירופה ננעלו בירידות ■ הנפט נסחר בירידות לאחר שצנח אמש מתחת ל-40 דולר לחבית ■ סופי: טבע השלימה רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן ■ ביום ו' יפורסם דוח התעסוקה ליולי

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, כאשר מדד הדאו-ג'ונס השלים את רצף הירידות היומי הארוך ביותר זה שנה - רצף של 7 ימים. זאת, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה והמשך התנודתיות במחירי הנפט. 

 

"בהתחשב בקצב זרימת החדשות של הימים האחרונים, הגיוני שהמשקיעים החליטו לסגת", אמר אנליסט ההשקעות ברוס מקיין, בהתייחסו לירידות השערים שאפיינו את המסחר היום.

סקטור הבנקאות באירופה עורר שוב דאגה, עם נפילות ניכרות במחירי מניות הבנקים באיטליה. החששות הן כי מאזני הבנקים מלאים בנכסים פגומים, וכי ישנם מוסדות פיננסיים אשר ייאלצו לגייס הון גבוה מהצפוי - או להזדקק לחילוץ ממשלתי.

נזכיר כי הסוחרים בוול סטריט כבר מתחילים להיערך לדוח התעסוקה לחודש יולי, אשר יפורסם ביום ו' הקרוב. על פי רוב הערכות, דוח חזק מהתחזיות המוקדמות יטה בצורה משמעותית את הכף לטובת העלאת ריבית קרובה בארה"ב, אולי כבר בחודש ספטמבר.

ב-15:30 שעון ישראל פורסמו נתוני ההכנסה הפרטית והוצאות הצרכנים לחודש יוני. הוצאות הצרכנים רשמו עלייה של 0.4% לעומת יוני 2015, מעל התחזיות, בעוד ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.2%, מתחת לציפיות המוקדמות לעלייה של 0.3%.

לאורך כל היום, פורסמו נתוני מכירות הרכבים בחודש יולי. נציין את פורד , שדיווחה על ירידה של 3% במכירותיה בארה"ב השנה, ואת ג'נרל מוטורס , שדיווחה על ירידה של כ-2% במכירותיה בארה"ב השנה.

טבע  הודיעה הערב כי היא השלימה את רכישת עסקי הגנריקה של אלרגן, "אקטביס ג'נריקס". זאת, בתמורה לסכום של 33.43 מיליארד דולר במזומן וכ-100 מיליון מניות של טבע. (לסיפור המלא)

סודהסטרים  סיכמה היום את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 17.2% בהכנסות, אשר הסתכמו ב-119.2 מיליון דולר. בחברה מסבירים את העלייה במכירות בצמיחה דו ספרתית בכל אזורי הפעילות הגיאוגרפיים. בשורה התחתונה, דיווחה סודהסטרים על זינוק של 121% ברווח הנקי, שהסתכם ב-7.8 מיליון דולר.

ענקית התרופות פייזר  נסחרה בירידות שערים, אף שדיווחה היום על עלייה של 11% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל אשתקד ואף שעקפה את תחזיות האנליסטים עם רווח של 64 סנט למניה.

פלוריסטם  הודיעה היום כי קיבלה תשובה חיובית מה-FDA וכי היא מתכוננת לעריכת ניסוי שלב III ב-PLX-PAD לטיפול ב-CLI, טרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות. היעד העיקרי של הניסוי יבחן את מידת השרידות של החולים ב-CLI שטופלו במוצר התאי של פלוריסטם, מבלי שעברו קטיעה או מוות.

הצעת הרכש של מיילן  לבעלי המניות של חברת התרופות השבדית Meda הצליחה: 94% מבעלי המניות של מדה קיבלו את ההצעה. בכך התמלאו כל התנאים להשלמת העסקה, אחרי שהתקבלו האישורים הרגולטוריים לרכישה גם באירופה וגם בארה"ב. מיילן, נזכיר, תרכוש את מדה תמורת 7.2 מיליארד דולר במזומן ובמניות (כ-10 מיליארד דולר כולל חוב).

הנפט  המשיך להיסחר היום בירידות, לאחר שצנח אמש מתחת ל-40 דולר לחבית, לראשונה מאז אפריל השנה. בחודש יולי הנפט השיל כ-14% מערכו על רקע החשש מפני גידול בתפוקת הנפט לצד ירידה בביקושים. 

הזהב , שנחשב לחוף מבטחים, נסחר בעליות של כ-1% וטיפס לשיא של שנתיים.

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]