מהלך מפתיע: צבא ארה"ב בוחן מטוס קרב חדש ויעיל במיוחד

ה"סקורפיו" של חברת טקסטרון האמריקאית נחשב למטוס קרב יעיל במיוחד ומוצע תמורת כ-20 מיליון דולר - כסף קטן בהשוואה ל-F-35 ושאר מטוסי הקרב של צבא ארה"ב. זה מה שהוא יודע לעשות

בתום שנים של עבודה ייכנס בקרוב לשירות חילות האוויר של ארה"ב וישראל ה-F-35 החדש של לוקהיד מרטין. במקביל, משרד ההגנה האמריקאי כבר לוטש עיניים למטוסים חדשים נוספים. על פי אתר , Defense News, חיל האוויר האמריקאי הודיע שיתחיל לבחון מטוסים חדשים שלא בהכרח היו מתוכננים להצטרף לשורותיו. אחד מהם הוא "הסקורפיו" - מטוס סילון של חברת התעופה האמריקאית טקסטרון.

מדובר במהלך לא שגרתי: משרד ההגנה האמריקאי עובד במשך שנים עם חברות מסוימות בלבד, כמו לוקהיד מרטין . מה גם שהסקורפיו שונה מאוד בהשוואה מקביליו בעולם התעופה - הוא יעיל מאוד ומשווק במחיר סביר במיוחד, קצת פחות מ-20 מיליון דולר. כסף קטן בתעשיית התעופה הביטחונית. מה גם ששעת טיסה בו עולה 3,000 דולר בלבד.

לשם השוואה, ה-F-35 , בגרסה שתגיע לחיל האוויר האמריקאי, עולה כ-98 מיליון דולר ליחידה, כאשר שעת טיסה בו עולה כ-42 אלף דולר. גם קודמיו לא היו זולים במיוחד: ה- F-15E, לדוגמה, עלה כ-45 מיליון דולר. ה"סקורפיו" עשוי מחומרים מרוכבים מיוחדים שנחשבים זולים יותר ומביאים לחיסכון בדלק, ומשך התכנון והייצור שלו היה קצר יותר - שנתיים בלבד, לעומת מטוסים אחרים שזמן הייצור והתכנון שלהם הגיע לכעשר שנים.

עדיין מוקדם מדי לקבוע אם מדובר במהלך חד פעמי או בשינוי אסטרטגי של חיל האוויר האמריקאי, אבל בכל מקרה מדובר באירוע היסטורי.