ח"כ רוזנטל למבקר: לחקור הטבות הבנייה שנחשפו ב"גלובס"

מדובר ב"חשד להתנהלות בלתי-תקינה בעיריית גבעתיים בתחום התכנון והבנייה בעיר" - תוספות בנייה במיזמים שלרובם קשור האדריכל/יזם דניאל מועלם

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) פנה אתמול (ב') למבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, בדרישה לבדוק "חשד להתנהלות בלתי-תקינה בעיריית גבעתיים בתחום התכנון והבנייה בעיר". רוזנטל מסתמך על תחקיר "גלובס" ("מדרון חלקלק בגבעתיים", 27.7.16), שבו נבחנו תוספות בנייה במיזמים בגבעתיים, שלרובם קשור האדריכל/יזם דניאל מועלם.

בד בבד, מ"מ ראש עיריית גבעתיים, איריס אברהם, הודיעה הבוקר (ג') בוועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר כי לאור תחקיר "גלובס" היא דורשת לפסול החלטה קודמת שניתנה בוועדה לתוספת זכויות באחד המיזמים שהוזכרו בכתבה. מדובר בשימוש בסעיף ייחודי בתב"ע בגבעתיים, שלפיו ניתן לאשר תוספת של 15% בזכויות הבנייה כאשר מדובר ב"מגרש מדרוני", שבו קיים שיפוע העולה על 8%.

ח"כ רוזנטל: "ראש העיר הנוכחי, רן קוניק, פנה לפני כניסתו לתפקיד למשרד מבקר המדינה בטענה כי האדריכל מועלם קיבל יחס מיוחד במערכת התכנון בגבעתיים מראש העיר הקודם, ראובן בן שחר. כעת עולה חשש כי האדריכל המקושר, דניאל מועלם, זוכה ליחס מועדף גם מראש העיר הנוכחי בשיטות בלתי-תקינות".

חבר הכנסת אומר בפנייתו כי באמצעות שימוש בסעיף המדרוניות זוכה האדריכל מועלם להטבות מפליגות, גם כאשר נטען כי המגרש אינו מדרוני "ואין מקום למתן הטבות כפי שניתנו". רוזנטל אומר למבקר המדינה: "הממצאים החמורים מעלים חשש למינהל לא-תקין המחייב בדיקה מעמיקה של משרדך".

אברהם טוענת כי יש לפסול את כל ההחלטות בעניין מיזם הבנייה ברחוב כצנלסון 85-89, שם ניתנו זכויות בנייה נוספות בגין מדרוניות כביכול של המגרש, "באמצעות מניפולציה והטעיית חברי הוועדה". אברהם מצטטת את קביעת השמאי המכריע אמנון ניזרי, שקבע כי המגרש איננו מדרוני, ועל כן, לדבריה, יש לפסול את ההחלטה להעניק זכויות בנייה בגין מדרוניות. לדברי אברהם, לאור התחקיר ב"גלובס", ועדת התכנון בגבעתיים "נדרשת להחליט על חקירה יסודית של הנושא ובחינת כל הפרויקטים בעיר לגביהם נקבע, בשנים האחרונות, על תוספת 15% זכויות בנייה לאור הגדרת המגרשים כמדרוניים".

בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר הגיב ראש העיר קוניק לטענות ואמר: "לא נפל כל דופי בפעולות הוועדה במקרים הנדונים".