טקוד הסינית מקימה במשרדיה מאיץ לחברות מכשור רפואי

החברה מעדיפה לקרוא למאיץ Scalor במקום אקסלרטור, כי הוא אינו מיועד לחברות בשלבים המוקדמים ביותר, אלא לחברות שיש בידיהן לכל הפחות אבטיפוס פועל

חברת Techode הסינית, המפעילה מאיצים טכנולוגיים בסין וברחבי העולם והחלה לפני כמה חודשים לפעול בישראל, מקימה בארץ מאיץ ייחודי לחברות מכשור רפואי המעוניינות לפעול בסין.

החברה מעדיפה לקרוא למאיץ Scalor במקום אקסלרטור, כי הוא אינו מיועד לחברות בשלבים המוקדמים ביותר, אלא לחברות שיש בידיהן לכל הפחות אבטיפוס פועל. בתוכנית ההאצה הן יכירו טוב יותר את השוק הסיני מבחינת רגולציה, שיפוי, דיני קניין רוחני, חברות הפועלות בשוק וכדומה.

החברות לא יעברו בהכרח לעבוד במתחם של טקוד בשד' רוטשילד בתל אביב (חברות בשלב זה לרוב כבר מבוססות במיקום אחר), אולם הן ייפגשו במתחם במשך יום בשבוע לאורך שלושה חודשים, ויקבלו תמיכה בפעילות שהן עושות או מעוניינות לעשות מול השוק הסיני מצוות טקוד. בסוף התקופה ייערך רואד שואו של החברות במשך שבוע בערים שונות בסין, במסגרתו ייפגשו החברות עם משקיעים ושותפים פוטנציאליים ויבקרו בפארקי תעשיה בסין.

טקוד היא כאמור חברה סינית, בעלת קשרים לממשלת סין, שהקימה עשרה מאיצים באזורים שונים בסין ועוד ארבעה בברלין, בסיאול, בסיליקון ואלי בארה"ב ועכשיו גם בתל אביב. לדברי אבירם סלע, מנהל התוכנית, "המטרה של טקוד היא לחבר סטארט-אפים ישראליים לשוק הסיני, והדרך שבה אנחנו עושים זאת היא מאוד מגוונת - החל בתיווך אישי של חברות למשקיעים סיניים, דרך 'אונליין רואד שואו' שבו חברות מציגות, מן המשרד שלנו בווידאו קונפרנס, לכ-100 משקיעים שיושבים במשרדים בסין, ועד הפגשת חברות עם משלחות סיניות שמגיעות לארץ (וברירת הרלוונטיות מביניהן) ועזרה בחיפוש שותפים ומפיצים בסין עבור החברות".

מנכ"ל טקוד בישראל, הולו זנג, אומרת כי "המטרה שלנו היא שבסופו של דבר תהיה לחברה הישראלית נוכחות בסין, ולכן אנחנו אוהבים חברות מכשור רפואי, שלרוב יש להן חומרה שדורשת ייצור. אמנם היזם הישראלי הממוצע שואף לרוב להגיע לאקזיט לפני שלב הייצור ההמוני, אבל עבור אלה שרוצים להתפתח יותר לפני האקזיט או מוצאים את עצמם נאלצים לעשות זאת, הקשרים שלנו מאוד רלוונטיים".

הולו מוסיפה כי "טקוד היא גורם מקושר לממשלה הסינית ולגורמים עסקיים בסין. אנחנו מודעים לכל שינוי בחקיקה וברגולציה הסינית ולמשמעויותיו - מומחיות שאין טעם שכל חברה ישראלית שרוצה לפעול בסין תרכוש לעצמה בנפרד.

"כרגע אנחנו מתמקדים ביצירת קשרים עבור החברות הישראליות בשוק הסיני, וזה החזון שלנו לשנה-שנתיים הקרובות. אך כאמור טקוד החלה גם להפעיל חממות דומות בערים אחרות, כולל החממה בסיליקון ואלי שהיא ותיקה מזו שבתל אביב. בהמשך הדרך, נוכל לחלוק עם החברות הישראליות שלנו את הקשרים שאנחנו יוצרים בארה"ב, בגרמניה, בבריטניה ועוד".מלבד תוכנית ההאצה, לטקוד ישנה תוכנית בסגנון "רי-וורק" שבמסגרתה חברות בעלות אוריינטציה כלשהי לשוק הסיני יכולות לעבוד במתחם של החברה בישראל. כיום פועלות שם בעיקר חברות בתחום התוכנה.