נתניהו: הזדעזעתי מסרטון האב הפלסטיני שקורא לירות בבנו

ראש הממשלה בסרטון מצולם: "לעודד מישהו לרצוח ילד, שלא לדבר על ילדך שלך - זה אולי הדבר בלתי לא אנושי שאדם יכול לעשות" ■  "לילדים הפלסטינים והישראלים מגיע יותר מזה. מגיע להם לחיות"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסרטון הווידיאו שבו מוצג אב פלסטיני שקורא בפרובוקציה לחיילי מג"ב לירות בבנו, ואמר כי "הווידאו זעזע אותי. בשניות ספורות, הווידאו הזה מדגים את הסיבה להמשך הסכסוך ביננו".

נתניהו, בעוד סרטון וידיאו, באנגלית כמובן, הציג קטע מהסרטון של האב הפלסטיני, ותיאר את האירוע: "האב מרים את בנו בן הארבע. הוא מתחנן בפני חיילי משמר הגבול להרוג את בנו. הוא צועק, 'תירו בילד הקטן הזה!' בבן שלו! הוא דוחף את בנו הקטן קדימה לעבר החיילים וצורח, 'תהרגו אותו! תירו בו!'. הילד עוצר, הוא מבועת. כל ילד היה מגיב כך. הוא מביט לאחור, לעבר אביו, שינחה אותו. הילד הולך לאטו לקראת החיילים. אחד החיילים מושיט לילד יד בידידות. הילד נותן לו 'כיף'. קשה לגרום לילד בן ארבע לשנוא.
דמיינו את ילדיכם בגיל הזה. חישבו על החיוך שלו, דמיינו את הצחוק שלה. תארו לעצמכם את האושר הבלתי מרוסן והתמימות שהם נחלתם של הילדים", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף בסרטון המצולם שלו: "לעודד מישהו לרצוח ילד, שלא לדבר על ילדך שלך - זה אולי הדבר בלתי לא אנושי שאדם יכול לעשות. מה עשה הילד הזה שמגיע לו דבר כזה? התשובה היא: מאומה. הוא תמים. עליו לשחק בגן השעשועים, עליו לבלות בשמש, ולצחוק עם ילדים נוספים. לצערי, פשעו של אב זה אינו מקרה בודד. החמאס מפעיל קייטנות בעזה שבהן מלמדים את הילדים להוקיר את המוות על פני החיים - קייטנות התאבדות לילדים בגן.

"לאחרונה אירגן משרד החינוך הפלסטיני ברמאללה אירוע לסטודנטים בו חלקו כבוד למחבלים שרצחו שלושה אזרחים. לפני שבועיים, העיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית שיבח מחבלים בגיל העשרה וכתב כי 'מוות כשאהיד היא הדרך למצוינות וגדולה', זהו ציטוט".

ראש הממשלה אומר, כי "לילדים הפלסטינים והישראלים מגיע יותר מזה. מגיע להם לחיות. מגיע להם לחיות בשלום. ילדים אינם בשר תותחים. הם הדבר היקר ביותר בעולם. הם הדבר היקר ביותר שיש לנו בכלל. אני בטוח שישנם הורים פלסטינים רבים שמזועזעים מהווידאו הזה בדיוק כמוני. היום אני פונה לכל אב ולכל אם ברחבי העולם, אני מבקש מכם להצטרף אליי לקריאה לשים קץ להתעללות הזו בילדים.

"ההנהגה הפלסטינית חייבת להפסיק לעודד ילדים להרוג. ההנהגה הפלסטינית חייבת להפסיק לעודד הורים פלסטינים לקרוא למותם של ילדיהם. זה מזעזע. השלום מתחיל בכבוד. אם ההורים אינם מכבדים את חייהם של ילדיהם, כיצד יכבדו את חייהם של שכניהם? עלינו לאהוב את כל הילדים. אסור לדחוף אותם לאלימות או לשנאה. הצטרפו אליי לחינוך כל הילדים לשלום", אמר נתניהו.

הסרטון המלא של האב הפלסטיני