סופו של סיטון: נסגר הסופר-מרקט המקוון למוצרי מזון

החברה מודיעה על "השהיית פעילותה לצורך בחינה של המודל העסקי והיערכות מחדש" ■ מדגישה כי היא תעמוד במלוא מחויבויותיה לעובדיה, לקוחותיה וספקיה ■ לאחרונה ניהלה סיטון מגעים עם קוקה קולה לרכישת 25% ממניות האתר, אלא שהמגעים לא הבשילו לכדי עסקה

מחסני חברת סיטון בשוהם / צילום: איל יצהר
מחסני חברת סיטון בשוהם / צילום: איל יצהר

מי שייכנס לבצע הזמנה דרך אתר סיטון, אתר לקניות אונליין של מוצרי מזון ימצא הודעה כי "עקב תקלה זמנית כרגע לא ניתן לבצע הזמנות". מאחורי ההודעה מסתתרת אמירה דרמטית יותר. החברה מודיעה על "השהיית פעילותה לצורך בחינה של המודל העסקי והיערכות מחדש". החברה מדגישה כי היא תעמוד במלוא מחויבויותיה לעובדיה, לקוחותיה וספקיה.

סיטון, מלשון סיטונאות מפעילה סופר מרקט מקוון המציע לצרכן לרכוש דרך אתר או אפליקציה מצרכים שונים ומגוונים (מזון ומשקאות ללא קירור) זאת במחירים תחרותיים. החברה הוקמה לפני שנתיים על ידי דוד ויפית אבקסיס.

באוקטובר 2015 נכנסו קבוצת אקזיט וחברת דיפלומט (הכוללת את שלושת מייסדי הרשת AM:PM) כשותפים לצד משפחת אבקסיס - המייסדים. מבנה המניות של החברה הוא 10% לדוד אבקסיס, 10% ליפית אבקסיס, 80% לסימת בחלוקה של 40%-40% לדיפלומט ולגיא אדרי גל ורן בלינקס וגד אנג'ל.

המשמעות לצרכנים היא תחרות מצומצמת יותר וחבל. ככל שירבו השחקנים שישבו על משבצת האונליין שמתחזקת לרוב - תיטב התחרות בשורת המחיר והשירות. בשלב זה, משאירה סיטון את הזירה הזו בקרב רשתות המזון בלבד.

נזכיר, כי לאחרונה ניהלה סיטון מגעים עם קוקה קולה לרכישת 25% ממניות האתר, אלא שהמגעים לא הבשילו לכדי עסקה.