בקרוב ניתן יהיה לנייד מספר נייד לרשת נייחת ולהיפך

משרד התקשורת מפרסם בקשה לקבלת מידע לקראת הנהגת מהלך שיאפשר ללקוחות לנייד מספרים מנייד לנייח ולהיפך ■ בזק והוט צפויות להתנגד בעוד חברות הסלולר ייתמכו במהלך 

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

לראשונה בישראל: משרד התקשורת שוקל לאפשר ביטול ההפרדה בין מספרים ניידים ונייחים. המשמעות היא שלקוחות עם מספרים נייחים יוכלו להפוך מספרים אלה לניידים ולהיפך. אתמול (ד') פרסם משרד התקשורת בקשה לקבלת מידע (RFI) מהמפעילים וביקש מהם להתייחס ליתרונות ולחסרונות בניידות בין מספר נייח למספר נייד, וההיפך, וכן לציין מגבלות, מקרים מיוחדים וכו'.

על פי הערכות, החברות הסלולריות צפויות לתמוך במהלך כיוון שזה יקל עליהם בשיווק פתרונות ללקוחות עסקיים המשלבים מספר אחד לנייד ולנייח, ולעומת זאת לא בטוח שהדבר ימצא חן בעיני בזק והוט שכן עבור בזק יש הרבה לקוחות שממשיכים להחזיק את מספר הטלפון הקווי ולשלם את התשלום הקבוע, וזאת מפני שמדובר במספר מוכר של עסק למשל. ניידות המספרים תאפשר להם לוותר על הקו.

המהלך של ניידות מספרים בין נייח לנייד אמורה להיות משולבת בהפחתת תעריפי הקישוריות לאפס, כך שלא משנה באיזה רשת מדובר, לא תהיה קישוריות לא לרשתות נייחות ולא לרשתות ניידות. כיום ישנם הבדלים בתעריפי הקישוריות בין הרשתות הניידות והנייחות ומשרד התקשורת מתכנן לבטלם, אלא שהחברות הסלולריות מתנגדות.