הרווח של פריון צנח ברבעון השני והמניה ממשיכה להיחבט

המניה השלימה ירידה של 67% מדצמבר ■ החברה כבר התאוששה מהשפל שאליו הגיעה בתחילת יולי, אבל דוחות הרבעון הצניחו אותה שוב ■ גם מניית אטיוניטי ירדה בעקבות הדוחות

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

עונת הדוחות של החברות הנסחרות בוול סטריט נמצאת בעיצומה, וגם החברות הישראליות שנסחרות בארה"ב מדווחות בימים אלה על תוצאות הרבעון השני של 2016. אתמול פורסמו לא מעט דוחות ובחלק מהמקרים נרשמו גם עליות או ירידות חדות במניות, בעקבות הדוחות.

כך למשל בחברת פריון  , המניה צנחה אתמול ב-10.5% בנאסד"ק במחזור מסחר גבוה פי 6 מיום רגיל, וננעלה במחיר של כ-1.3 דולר. בהתאם, היום פתחה המניה את המסחר בבורסה בת"א בירידות של 7.5%. בשבועות האחרונים מניית פריון דווקא החלה להתאושש מהשפל אליו הגיעה בתחילת יולי, כ-1.1 דולר, אך האכזבה מהדוחות החזירה את המומנטום השלילי אל המניה החבוטה, שמסוף חודש דצמבר כבר איבדה 67% מערכה.

פריון, המנוהלת על-ידי ג'וזף מנדלבאום, מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. כיום נסחרת פריון בשווי של 98 מיליון דולר, ורק בדצמבר האחרון היא רכשה חברה ניו יורקית, אנדרטון, בעסקה של 180 מיליון דולר (אז פריון נסחרה בשווי של כ-170 מיליון דולר). פריון נמצאת בשנים האחרונות בתקופת מעבר: בעבר עסקה החברה בעיקר בתחום החיפוש באינטרנט והכנסותיה הגיעו משיתופי פעולה עם ענקיות החיפוש, גוגל ובינג, אליהן היא הייתה מפנה את המשתמשים בתוכנות שלה. אך שינויים בשוק הובילו לקשיים בפריון והיא החליטה לתת דגש רב יותר לתחום המובייל והפרסום.

ההכנסות דווקא עלו

ברבעון השני, הכנסות החברה הסתכמו ב-78 מיליון דולר, צמיחה של 60.6% בהשוואה לרבעון המקביל, שלא כלל את אנדרטון. בכך היא עקפה את תחזיות האנליסטים. עם זאת, בשורת הרווח היא פספסה את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על רווח נקי (Non-GAAP) של 8 סנטים למניה. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי הסתכם ב-585 אלף דולר לעומת 8.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. במחצית הראשונה, פריון רשמה הפסד נקי (GAAP) של 5 מיליון דולר על הכנסות של כ-154 מיליון דולר. ברבעון השלישי פריון מצפה להכנסות של 78-81 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 12-13 מיליון דולר, לעומת 10.8 מיליון דולר ברבעון השני.

עוד חברה ישראלית שמנייתה נפלה אחרי הדוחות אתמול היא אטיוניטי , שמספקת פתרונות לגישה, ניהול, שיתוף והפצת נתונים. מנייתה ירדה ב-5.2% למחיר שמשקף לה שווי של 149 מיליון דולר. אטיוניטי דיווחה על הכנסות של 14.2 מיליון דולר, צמיחה של 16.4% מהרבעון המקביל, אך ההפסד הנקי העמיק והגיע ל-2.9 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP (בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות), אטיוניטי רווחית, עם רווח צנוע 134 אלף דולר בשורה התחתונה, ירידה של 88% ביחס לרבעון המקביל.

אבן קיסר, סיוה ורדקום עולות

מהכיוון השני, בלטו מניות של שלוש חברות ישראליות שזינקו לאחר הדוחות אתמול. אבן קיסר  קפצה ב-16.7% וכמעט מחקה את התשואה השלילית שרשמה מתחילת השנה, אחרי שעקפה את תחזיות האנליסטים.

מניית סיוה , ספקית טכנולוגיה לתכנון שבבים, קפצה ב-10.4% למחיר שמשקף לה שווי של 658 מיליון דולר, לאחר שפרסמה תוצאות טובות ותחזיות גבוהות מצפי האנליסטים לרבעון הבא.

גם רדקום  מקבוצת רד, שמספקת פתרונות לניטור ובחינת תעבורה ברשתות תקשורת, טיפסה ב-9.2% ונסחרת כעת במחיר שמתקרב לשיא של עשור ומשקף לה שווי של 177 מיליון דולר. לצד הדוחות שהציגו צמיחה בהכנסות וברווח, רדקום אישרה אתמול לראשונה כי הלקוחה הגדולה שבחרה בה לחוזה משמעותי בתחילת השנה, היא ענקית התקשורת האמריקאית AT&T.

החברות שדיווחו אתמול
 החברות שדיווחו אתמול