מקצרים טווח: התקשורת האלחוטית הופכת לנדבך ללא תחליף

באמצעות התקשורת האלחוטית ניתן להוסיף "חוכמה" למערך של מוצרי צריכה ואופנה, לקשר אותם לטלפונים ומשם לענן וליצור דרכים חדשות לביצוע עסקאות ואינטראקציות אנושיות ■ להלן כמה דוגמאות עדכניות

התקשורת האלחוטית לטווח קצר סבלה מחבלי לידה קשים בשוק מוצרי הצריכה, אולם כיום היא הופכת לנדבך שכמעט אין לו תחליף בהגשמה המואצת של חזון ה-IoT (האינטרנט של הדברים").

באמצעות התקשורת הזו ניתן להוסיף "חוכמה" למערך אדיר של מוצרי צריכה ואופנה, לקשר אותם לטלפונים ומשם לענן וליצור דרכים חדשות לביצוע עסקאות ואינטראקציות אנושיות. על הדרך זוהי גם טכנולוגיה "ירוקה" שחוסכת שימוש במשאבים מתכלים כמו נייר, סוללות ועוד. התחום הזה ממשיך להתקדם קדימה במהירות ולהלן כמה דוגמאות עדכניות.

תליון במקום כרטיסי ביקור

חלפו הימים שבהם הנוכחים בכנסים ובאירועים נאלצו להתכופף כדי להציץ בתגי השם, שמוצמדים לבגדי עמיתיהם לאירוע או להחליף איתם כרטיסי ביקור וחומר טכני. חברת Loopd האמריקנית השיקה החודש דור חדש של "שרשרת חכמה", שמיועדת להחליף את תגי השם ולאפשר לנוכחים בכנסים, תערוכות ואירועים להחליף ביניהם מידע אישי ומקצועי.

"התליון" של השרשרת מצויד בתקשורת בלוטות' ובסוללה זעירה, שמספיקה ל-6 שבועות פעולה, והוא מכיל בתוכו מידע מוצפן ובו כרטיס הביקור האישי של הנושא אותו, חומר מקצועי שאותו הוא רוצה לחלוק עם אחרים וכדומה. כאשר הוא פוגש בבן שיח, שאליו הוא רוצה להעביר את המידע, שניהם צריכים רק לגעת ב"תליון" כדי להחליף ביניהם נתונים, שמועברים ישירות לבסיס הנתונים שלהם בענן. בדרך זו אפשר להעביר תיקים שלמים עם וידאו, תמונות ועוד. מדובר במכשיר מדור שני, שבא בעקבות מכשיר ראשון מסוגו שהושק ב-2015 ואחד החידושים בו הוא "שרשרת" גמישה עם אור LED צהוב, שמוארת כדי לוודא שהנתונים אכן הוחלפו ועלו לענן.

מקצרים טווח
 מקצרים טווח

טבעת ששווה כסף

כסף פיזי, בצורה של שטרות ומטבעות, הוא אמצעי עתיק, מגושם, לא בטוח ובהחלט לא סטרילי לביצוע עסקאות. גם כרטיס האשראי הפלסטי הוא במידה רבה פריט נוסטלגי - או לכל היותר אביזר סטטוס. את האמצעים המוניטריים האלה אפשר להחליף כיום בקלות יחסית באמצעות צ'יפ אלחוטי מקודד, שנושא עליו את נתוני בעליו החוקיים ואפשר לעצב אותו בכמעט כל צורה וגודל.

חברת האשראי "ויזה" לקחיה את הרעיון הזה צעד קדימה עם פיילוט ל"טבעת תשלום", שאותה היא מתכוונת להשיק באולימפיאדת ריו. הטבעת האופנתית, שתוענק לאלפי משתתפים באולימיפאדה, כוללת בתוכה צ'יפ מקודד ורכיב תקשורת NFC עם אנטנה מובנית, שמשדר את פרטי האשראי של בעל הטבעת למסופי תשלום.

כדי לבצע תשלום המשתמש צריך רק לבצע מחווה בידו בצמוד למסופי התשלום המותאמים ולאשר את העסקה. הטבעת הזעירה אינה זקוקה לסוללה והיא עמידה בפני רחיצת ידיים ומקלחת, אם כי עדיין לא ברור מה השימושיות שלה לשחיינים אולימפיים. ויזה מתכוונת לפתח את הטכנולוגיה לשורה שלמה של "אמצעי תשלום לבישים" ואופנתיים ולהשיק גם גרסה עם צ'יפ שתאפשר העברה מאובטחת של מידע רגיש.

ריצה אופנתית ובטוחה

ריצה בלילה יכולה להיות עסק מסוכן, גם אם הספורטאי לובש בגדים זרחניים ונעליים עם מחזירי אור. פיתרון מתוחכם לבעיה מציע המוצר החדש הקרוי Specter, שמושק באתר קיקסטארטר ואמור להיכנס לייצור סדרתי באוקטובר. המוצר כולל רצועה לבישה שעליה מערך של אורות LED נשלטים אלקטרונית ורכיב תקשורת בלוטות'. כאשר האצן מניע את ידיו במהלך הריצה יוצרים אורות ה-LED אפקט של "תמונה" וירטואלית חדה וברורה, בהתאם לתצורה שתוכנתה מראש באמצעות אפליקציה תואמת בטלפון החכם. בדרך זו האצן גם נראה למרחוק וגם יכול ליצור לעצמו "סגנון" אישי אופנתי. המכשיר עצמו שוקל גרמים ספורים ונטען באמצעות כבל מיקרו USB.

מקצרים טווח
 מקצרים טווח

"שן כחולה" לטובת שיניים לבנות

השימוש בתקשורת אלחוטית קצרת טווח ליישומי בריאות וכושר הפך להיות פופולרי מאוד, אבל מברשת השיניים "החכמה" הראשונה של חברת פיליפס מעניקה לו ממד פולשני יותר. המברשת החשמלית מצוידת בחיישנים שעוקבים אחרי מיקום המברשת בחלל הפה, עוצמת הלחיצה ועוצמת השפשוף. המברשת משדרת את המידע באמצעות בלוטות' לאפליקציה סלולרית שפיתחה החברה וזו יוצרת "מפה תלת ממדית" של חלל הפה ומעניקה היזון חוזר בזמן אמת, באמצעות תמונות וקול, לגבי דרכים אפקטיביות לשפר את הצחצוח, להגיע לחללים שהמצחצח דילג עליהם או להקטין את עוצמת הלחיצה במידת הצורך.

האפליקציה גם עוקבת אחר מצב ראש המברשת ומתריעה מתי הגיע הזמן להחליף אותו. באמצעות הטלפון המצחצח יכול להעביר את המידע לרופא השיניים שלו, בתנאי שהוא מצויד באפליקציה דומה, וזה יכול ליצור עבורו תוכנית צחצוח ולתת לו המלצות אישיות בהתאם לנתונים.

מקצרים טווח
 מקצרים טווח