אפל רוכשת סטארט-אפ שמתמחה בתחום הבינה המלאכותית

אפל / צילום: בלומברג
אפל / צילום: בלומברג

אפל רכשה חברת בינה מלאכותית שפועלת מסיאטל, במטרה לחזק את יכולותיה בתחום הלמידה החישובית על רקע המאבק בין חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם על גיוס אנשים מוכשרים בתחום מהיר-צמיחה זה.

רכישת טורי (Turi) התבצעה בעוד יצרנית האייפון מזרימה משאבים נוספים לתחום הבינה המלאכותית, שנחשב לאחת מאבני היסוד בפיתוח תוכנה בעתיד.

אנליסטים מעריכים כי יכולותיה של סירי, העוזרת הדיגיטלית הקולית באייפון, נופלות מהיכולות המקבילות שמציעות גוגל, אמזון ופייסבוק. אפל החלה במאמץ משמעותי לשפר את סירי באמצעות מפתחי תוכנה חיצוניים.

הבינה המלאכותית כבר מניעה כמה משירותי אפל, כולל אפל מפות וזיהוי תווי פנים בצילומים.

רכישת טורי, ששמותיה הקודמים היו דאטו (Dato) וגרף-לאב (GraphLab), באה בעקבות רכישות אחרות בתחום הבינה המלאכותית. אחת הרכישות האחרונות היא VocalIQ, חברת סטארט-אפ שמפתחת טכנולוגיית דיבור ופועלת מבריטניה, ושאותה רכשה אפל אשתקד.

בראש טורי עומד קרלוס גוסטרין, מרצה בתחום הבינה המלאכותית באוניברסיטת וושינגטון, והחברה תמשיך לפעול מסיאטל גם לאחר העסקה. התוכנה של טורי משתמשת בלמידה חישובית כדי לבצע מטלות כגון המלצה על יצירות מוזיקה או מודעות רלוונטיות, וכן ניתוח טקסט במטרה לאמוד את הלוך הרוח במדיה החברתית.

מנכ"ל אפל, טים קוק, הדגיש את חשיבות הבינה המלאכותית בדברים שאמר בשיחת הוועידה לרגל דו"ח הרווח האחרון של אפל.

ברשימת תחומי הפעילות שמשתמשים בבינה מלאכותית, ציין קוק את סירי, שירות ההמלצות על שירים, התוכנה שמנחשת איזו מילה מנסה המשתמש להקליד, ושירות המפות.

הוא הדגיש כי מרבית עיבוד הבינה המלאכותית בתוכנות אפל מתבצע במכשיר עצמו במקום באמצעות משלוח לענן, וכי הדבר תורם להגנה על פרטיות המשתמש.

אפל מגבירה את התמקדותה בבינה מלאכותית בעוד תקציב הפיתוח שלה תפח לשיא של 6% מההכנסות ברבעון האחרון. החברה גם מגבירה את התמקדותה בתחום המציאות הרבודה בסגנון פוקימון גו.

אפל סירבה לנקוב בסכום ששילמה תמורת טורי, או למסור פרטים ספציפיים על העסקה. "אפל רוכשת מפעם בפעם חברות טכנולוגיה קטנות, ובאופן כללי איננו דנים במטרתנו או בתוכניותינו", אמר אחד מדוברי החברה לפייננשל טיימס. לפי הערכות שונות היקף העסקה הוא 200 מיליון דולר.