מחר ייחתם הסכם גג ביבנה לבניית כ-13 אלף דירות חדשות

במסגרת הסכם הגג עתידה המדינה לשווק כבר בשנה הקרובה כ-2,300 יחידות דיור בשכונה חדשה שתקום בדרום מערב יבנה ■ הדירות ישווקו על ידי המדינה עד שנת 2019

יבנה הירוקה בבנייה / צילום: איל יצהר
יבנה הירוקה בבנייה / צילום: איל יצהר

המדינה ממשיכה לחתום על הסכמי גג מול הרשויות המקומיות. לאחר עשרה הסכמים שכבר נחתמו בשנים האחרונות, כעת הגיע תורה של העיר יבנה.

מחר (ב') עתיד להתקיים טקס החתימה על הסכם הגג בין משרד האוצר, משרד השיכון והבינוי ורשות מקרקעי ישראל לבין העירייה שצפוי לקדם בנייה 12.7 אלף דירות חדשות. במסגרת הסכם הגג עתידה המדינה לשווק כבר בשנה הקרובה כ-2,300 יחידות דיור בשכונה חדשה שתקום בדרום מערב העיר, בסמוך לשכונה הירוקה (נאות רבין). על פי הסכם הגג שכר יחידות הדיור ישווקו על ידי המדינה עד שנת 2019.

נציין כי הסכם הגג עם עיריית יבנה הוא הסכם שהמדינה החלה לקדם כבר לפני למעלה משנתיים. פריצת הדרך שאפשרה את החתימה על ההסכם כעת הגיעה על רקע התחייבות המדינה לממן בניית מחלף על כביש 4 מדרום למחלף הקיים שיוכל לאפשר כניסה נוספת לעיר לכיוון השכונות החדשות. עוד על פי ההסכם שהתגבש, הסכם הגג יכלול גם התייחסות לחלקים הוותיקים של העיר ולמימון תשתיות.

נזכיר כי עד כה עד כה נחתמו הסכמי גג בהיקף כולל של 131 אלף יחידות דיור סך הכל כאשר האוצר מתחייב לקדם מימון של התשתיות ומבני הציבור והעיריות מתחייבות מנגד לקדם את התוכניות במהירות ולהוציא היתרי בנייה תוך שלושה חודשים.

הערים איתן נחתמו הסכמי גג עד כה הן: נתניה, הרצליה, מודיעין-מכבים רעות, ראשון לציון, ראש העין, קרית ביאליק, רמלה, קרית גת ,אשקלון ובאר שבע.