צפו בווידאו ותבינו איך מתנהל המקום שאחראי לבריאות שלכם

"משל הקוקפיט": החילופים בהנהלת משרד הבריאות לאורך השנים חושפים מי באמת יושב על כיסא הקברניט ומי משמש בסיפור הזה כדיילת אוויר ■ שי ניב על מאחורי הקלעים של מערכת הבריאות בישראל

רפורמת הניתוחים הפרטיים שביטלה את מסלול ההחזר והפחיתה את שכר המנתחים, "חוק הצינון" שיימנע בקרוב מהרופאים לטפל באופן פרטי במטופלים שבהם פגשו במערכת הציבורית עד חצי שנה קודם לכן, בקרה מלאה על המתרחש בקרנות המחקר של בתי החולים ומניעת פרקטיקה פרטית ממנהלי מחלקות כדי שיקדישו יותר שעות למי שמשלם להם את המשכורת - אלה רק חלק מהרפורמות במערכת הבריאות שגובשו כולן במשרד האוצר, בזמן שדווקא משרד הבריאות שאמון על המערכת הזו בכלל הסתייג. איך זה יכל להיות?

בשביל זה צריך לחזור ליוני 2009, אל הכנס השנתי של המכון לחקר מדיניות הבריאות שהתקיים בים המלח. מנכ"ל משרד הבריאות היוצא באותם ימים, פרופ' אבי ישראלי, מסביר לקהל מי באמת מנהל את העניינים: "כשנכנסתי לתפקיד, לתא הטייס של המשרד הזה, הוא סיפר, ראיתי שעל כסא הקברניט יושב רפרנט מאגף התקציבים באוצר, לצידו הממונה על השכר באוצר ובכסא נוסף יושב נציב שירות המדינה. שאלתי 'איפה אני אמור לשבת?', אז נתנו לי מדים של דיילת ואמרו לי 'לך להגיש'. אמרתי טוב, אז מה יש להגיש? אמרו לי יש שתי אופציות: צ'יקן או ביף". נחמד לא?

צפו בווידאו ותבינו איך מתנהל המקום שאחראי לבריאות שלכם.