תלונה למשרד הבריאות: חליתי אחרי שאכלתי טחינה "אחווה"

בעקבות התלונה משרד הבריאות ערך ביקורת במפעל ולקח מוצרים לבדיקת מעבדה ■ בעלי החברה: "בכל הבדיקות במעבדות מוכרות במשך 30 השנים האחרונות מעולם לא נמצא ליקוי"

טחינה אחווה / צילום: אביבה גנצר
טחינה אחווה / צילום: אביבה גנצר

הביקורת החריפה שנשמעה כלפי משרד הבריאות בכל הקשור לפרשת הסלמונלה בדגני הבוקר של יוניליוור, נותנת את אותותיה בהתנהלות המשרד ביממה האחרונה. אמש (א') חשפה קתי דור מערוץ 1 כי במשרד הבריאות התקבלה תלונה של צרכן, שלטענתו חלה לאחר שצרך טחינה של המותג "אחווה". בעקבות התלונה משרד הבריאות ערך אתמול ביקורת במפעל ולקח מוצרים לבדיקת מעבדה. 

יעקב מלאך, בעל חברת "אחווה", אומר ל"גלובס" כי הוא סמוך בטוח שמקור הסלמונלה אינו במוצרי המפעל. לדבריו, "לפני מספר ימים אדם התלונן במשרד הבריאות על קלקול קיבה ושלח שתי קופסאות טחינה פתוחות. בקופסה אחת, המכילה במקור חצי ק"ג, נותרו 100 גרם. בקופסה השנייה הוא השתמש בחלק קטן מהתכולה שלה. גם משרד הבריאות חושב שעצם העובדה שהקופסאות היו פתוחות היא בעייתית, ולכן הם באו לביקור וביקורת. הם לקחו מהמפעל קופסאות סגורות לבדיקה ושלחו למעבדה. התוצאות יגיעו בעוד יומיים עד 5 ימים. אני מאמין שהתוצאות יהיו שליליות".

- למה?

"לא הגיעו אלינו תלונות פרט לאדם שפנה למשרד הבריאות. בכל הבדיקות שנעשו במעבדות מוכרות במשך 30 השנים האחרונות, מעולם לא נמצא ליקוי, לא נמצא זיהום כלשהו ובטח לא סלמונלה. יש לנו אסמכתאות כתובות של בדיקות שהמפעל מסר למעבדות המוכרות על-ידי משרד הבריאות. המעבדות מחויבות למשרד הבריאות, כך שאם נמצא ליקוי, הן צריכות לדווח קודם כל למשרד הבריאות ורק לאחר מכן אלינו. 

"בכל מקרה, נעדכן ברגע שנדע את תוצאות הבדיקה. לא נתפשר על הנושא הבריאותי. אם חלילה יתגלה שיש בעיה - ואני מקווה שאין - לא נחסוך באמצעים כדי לחסל אותה במהירות ובתיאום מלא עם משרד הבריאות. הכול כאן שקוף וגלוי". 

- אתה חושש שבגלל משבר יוניליוור תשלם מחיר? 

"אם חלילה וחס - מה שאני בטוח שלא יקרה - אכן יקרה, לא מעניין אותי יוניליוור אלא הלקוחות שלי, שחלילה אף אחד לא ייפגע, ואנחנו נאסוף את כל המוצרים מהמדפים. יוניליוור לא מעניינת אותי. אני מזמין כל אדם להיכנס אלינו למפעל בכל שעה ולהתרשם מהניקיון ומהאיכות".