שנפ רוכשת 50% מא.ד.י מערכות לפי שווי של 150 מיליון שקל

שנפ תקבל אופציה לרכוש שליטה בחברה המייבאת, משווקת ומתקינה מגוון רחב של מוצרים לשוק הרכב בישראל

אברהם (מימין) ואיציק זינו / צילומים: אתר החברה
אברהם (מימין) ואיציק זינו / צילומים: אתר החברה

חברת המצברים והצמיגים שנפ נכנסת לתחום מערכות הסטריאו והאזעקות לרכב. שנפ, שבשליטת קרן סקיי ומשפחות המייסדים בראשות המנכ"ל אורי רוזנשיין, דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם עם האחים אברהם ויצחק זינו, בעלי א.ד.י מערכות סטריאו ואזעקות לרכב, לרכישת 50% ממניותיה תמורת 75 מיליון שקל.

העסקה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2017 ועד אז אמורה שנפ לשלם מחצית מהסכום עליו סוכם (37.5 מיליון שקל), כאשר את המחצית השנייה תשלם עד 31 במרץ 2017. בנוסף, שנפ תקבל אופציה שתוקפה עד 2022 להפוך לבעלת השליטה בא.ד.י מערכות. זאת באמצעות רכישת יתרת מניות החברה לפי שווי שייקבע על-ידי מעריך חיצוני, בתוספת פרמיה של 20%; או באמצעות תשלום פרמיית השליטה בלבד, מבלי לרכוש את מניות האופציה, ובתמורה החברה תהיה זכאית למינוי דירקטור נוסף בדירקטוריון אדי מערכות - באופן שמספר הדירקטורים מטעם החברה יעמוד על 3 דירקטורים מתוך 5.

לצורך ביצוע העסקה הפקידה שנפ אתמול 32.5 מיליון שקל (שלקחה באשראי לזמן קצר) בידי נאמן, עד לקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לעסקה. לאחר קבלת אישור הממונה יהפוך סכום זה להלוואה לא.ד.י מערכות, ולאחר מכן יהווה חלק מהתשלום עבור 50% מהחברה. אם לא יתקבל אישור הממונה, תחזיר א.ד.י מערכות את ההלוואה לשנפ. שנפ מתכוונת לממן את הרכישה באמצעות הלוואות מבנקים או גופים פיננסיים אחרים.

את העסקה הוביל אבי אורטל, יו"ר שנפ, שהינו גם שותף בקרן סקיי.

א.ד.י מערכות הוקמה ב-1984. החברה פועלת בתחום של יבוא, שיווק והתקנה של מגוון מוצרים חכמים לשוק הרכב בישראל: מערכות שמע, מערכות מולטימדיה, מערכות נוחות, מערכות תקשורת ומערכות מיגון ואיתור.

דוחות החברה מלמדים כי שולי הרווח בתחום פעילותה גבוהים למדי. בשנת 2015 הסתכמו הכנסותיה בכ-140 מיליון שקל, עלייה של כ-27% לעומת 2014. הרווח התפעולי של א.ד.י גדל בכ-30% והסתכם בכ-23.5 מיליון שקל והרווח הנקי זינק בכ-35% לרמה של כ-17.3 מיליון שקל.

התחייבויות א.ד.י מערכות הסתכמו בסוף 2015 ב-45.8 מיליון שקל, כאשר להערכת שנפ במועד השלמה החוב הבנקאי נטו שלה צפוי להסתכם לסך של כ-60 מיליון שקל וההון העצמי שלה, לאחר חלוקות דיבידנד, צפוי להסתכם ב-42.5 מיליון שקל. זאת במצב דברים בו בעלי המניות הקיימים יהיו חייבים לחברה סך של כ-32.5 מיליון שקל, אשר להבטחתם העמידו ערבות אישית לחברה ושעבדו את זכויותיהם לקבלת הדיבידנד המועדף.

א.ד.י מערכות פעילה באופן בלעדי בחלק מיבואני הרכב המובילים בישראל, בהם UMI; קרסו מוטורס; טלקאר; יפנאוטו; ומכשירי תנועה. לחברה נציגות בסין שעוסקת באיתור מוצרים והזדמנויות עסקיות, ויש לה קשרי מסחר ועבודה עם מספר מפעלים בסין.

הרוכשת בעסקה, שנפ, עוסקת בייצור, ייבוא ושיווק של מצברים לרכב, ובמקביל פעילה בשנים האחרונות גם בתחום הצמיגים. החברה הציגה ברבעון הראשון של שנת 2016 שיפור בתוצאות העסקיות - הכנסותיה גדלו בכ-4% לעומת הרבעון המקביל ב-2015 והסתכמו בכ-92 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה גדל בכ-13% לרמה של כ-22.8 מיליון שקל והרווח התפעולי שלה צמח בכ-22% לכ-9.4 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה שנפ עלייה של כ-40% ברווח הנקי לרמה של כ-5.3 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עמד בסוף הרבעון על כ-178 מיליון שקל, כ-55% מסך המאזן המאוחד. מניית החברה הגיבה לדיווח על העסקה בעלייה של כ-10% והשלימה זינוק של יותר מ-60% בשנה האחרונה, מהלך שהרים את שווי השוק שלה לכ-295 מיליון שקל.

מניית שנפ
 מניית שנפ