התוכנית של טראמפ: הפחתה במס החברות ומדרגות מס חדשות

במהלך אירוע שהתקיים הערב בעיר דטרויט במישיגן, הציג המועמד הרפובליקאי את המדיניות הכלכלית שהוא מתכנן להנהיג בארה"ב, אם ייבחר לנשיאות ■ בין היתר, הודיע טראמפ על כוונתו לבטל את מס העיזבון

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

דונאלד טראמפ, המועמד מטעם המפלגה הרפובליקאית לנשיאות ארה"ב, מנסה לשקם את קמפיין הבחירות המדשדש שלו: במהלך אירוע שהתקיים הערב (ב') בעיר דטרויט, מישיגן, הציג המועמד הרפובליקאי את המדיניות הכלכלית שהוא מתכנן להנהיג בארה"ב, אם ייבחר לנשיאות.

אם טראמפ ייבחר לנשיאות, בכוונתו להימנע מהשתתת רגולציות חדשות על המערכת הפיננסית ואף להקל את הרגולציות הקיימות כיום וחלות העסקים הקטנים. זאת, לדבריו, עד שהכלכלה תצביע על התרחבות ועל צמיחה. כמו כן, המועמד הרפובליקאי ציין כי בכוונתו להוריד את מס התאגידים בארה"ב ל-15%, מאחר שלדבריו, המס מעניש חברות שמנסות לבצע עסקים במדינה.

מלבד זאת, טראמפ ציין כי מס ההכנסה יחולק ל-3 מדרגות חדשות - 12%, 25% ו-33%, מבלי שציין איזו רמת הכנסה תיכלל בכל מדרגה, והודיע על כוונתו לבטל את מס העיזבון, שעית עומד על 40% על עיזבונות בשווי של מעל 5 מיליון ד' ליחיד ומעל 11 מיליון ד' לזוגות. 

לפני מספר ימים, נזכיר, פורסם סקר שהראה כי הקמפיין של טראמפ חווה קשיים, מה שבא לידי ביטוי בפער של 15% לטובת קלינטון. על-פי הסקר, שנערך על-ידי מכון "מריסט", 48% מהנשאלים הביעו תמיכה בשרת החוץ לשעבר, בעוד איל הנדל"ן זוכה ב-33% - אחד הפערים הגדולים שנרשמו עד כה בסקרים.