בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים; הדאקס טיפס בכ-2.5%

עליות בוול סטריט; מדדי ה-S&P והנאסד"ק בשיא כל הזמנים ■ הנפט נחלש לאחר שהוסיף לערכו כ-3% אתמול ■ האינפלציה בסין ירדה קלות לקצב של 1.8% בשיעור שנתי ביולי

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע נעילה מעורבת עם נטייה לעליות באסיה ונעילה שלילית אמש בוול סטריט. וול סטריט נסחרת היום בעליות שערים, כאשר מדדי הנאסד"ק וה-S&P העפילו לשיא כל הזמנים.

 

הנפט  נסחר היום בירידה לאחר הזינוק של 3% אמש, כאשר ברקע למסחר הייתה הודעת קרטל אופ"ק על אפשרות של הגבלת התפוקה במסגרת ועידת אנרגיה שתיערך בשלהי ספטמבר.

"החדשות שאופ"ק תתכנס בספטמבר, כאשר מספר חברות בארגון דוחקות לבצע קיצוץ בתפוקה, משמשות כקטליזטור לראלי במחירי הנפט", מציין אנגוס ניקולסון, אנליסט בחברת IG. "אומנם הסיכוי להסכם שכזה קלוש, אך העובדה שרק אזכור של אפשרות להסכם שכזה מקפיצות את המחירים, מעידה על הקושי שאיתו מתמודדות חלק ממדינות אופ"ק בצל הירידות החדות שרשם הזהב השחור בשבועות האחרונים", לדבריו.

הליש"ט נסחרת בירידות ונחלשת מול המטבעות המובילים בעולם זה היום החמישי ברציפות. לראשונה זה מספר שבועות, נסחרת הליש"ט מול הדולר ברמה של מתחת ל-1.3 דולר לליש"ט.

מול השקל, נסחרת הליש"ט כעת בירידה יומית של כ-0.5%, ברמה של 4.96 שקל לליש"ט, קרוב לשפל של 20 שנה. הפעם האחרונה שהליש"ט נסחרה ברמה כזו מול השקל הייתה בשנת 1996, אז נסחרה תמורת 4.8 שקל לליש"ט. מאז יום פרסום תוצאות משאל העם בבריטניה בעד יציאה מהאיחוד האירופי צנחה הליש"ט ביותר מ-12% מול השקל.

המסחר בבורסות אסיה ננעל, כאמור, במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים.

 

בסין פורסם היום מדד המחירים לצרכן שהצביע על ירידה קלה בקצב האינפלציה ל-1.8% בשיעור שנתי בחודש יולי, לעומת 1.9% בחודש הקודם. במקביל פורסם מדד המחירים ליצרן שירד ב-1.7% בשיעור שנתי בעוד אנליסטים ציפו לירידה חדה יותר של 2%.

לאור הזינוק במחירי הנפט אמש, מניות האנרגיה באסיה בלטו במסחר. נציין את סאנטוס, וודסייד,  Oil Search,  Inpex  ו-Fuji Oil.