קריסת מגה וההתייעלות הקפיצו פי 4 את רווחי שופרסל ברבעון השני

בסיכום המחצית הראשונה של השנה נרשמה עלייה של 6% בהכנסות הרשת ל-5.9 מיליארד שקל וקפיצה ברווח הנקי ל-115 מיליון שקל

המגמה החיובית בתוצאות רשת קמעונאות המזון שופרסל בשנה האחרונה - גם כתוצאה מקריסת המתחרה הגדולה, רשת מגה - נמשכה ברבעון השני של 2016. התוצאות המשופרות של שופרסל נתמכות גם בהמשך יישום תוכנית ההתייעלות עליה הכריזה הרשת ב-2014.

שופרסל הציגה זינוק של קרוב לפי ארבעה ברווח הרבעוני שעמד על 62 מיליון שקל, לצד צמיחה של 11% בהכנסותיה שהתקרבו ל-3.1 מיליארד שקל, זאת בעיקר בהשפעת עיתוי חג הפסח שחל השנה באמצע חודש אפריל.

בסיכום מחצית השנה המגמות דומות, שיפור של 6% בהכנסות שהצטברו ל-5.9 מיליארד שקל וקפיצה של פי ארבעה ברווח הנקי שהצטבר ל-115 מיליון שקל.

מניית שופרסל הגיבה היום (ג') לדוחות בעליות שעמדו בשעות הצהריים על 3%-4% במחזור מסחר גדול מהרגיל, והשלימה קפיצה שנתית של כ-40%. שווי החברה עומד כיום על כ-3 מיליארד שקל - גבוה ב-45% משווי המתחרה העיקרית, רשת רמי לוי (כ-2 מיליארד שקל).

עיתוי הפסח, יחד עם שינויים במרכיבי סל הצריכה ותמהיל המבצעים שהציעה הרשת, סייע לה להציג צמיחה רבעונית של כ-14% במכירות בחנויות זהות. בנטרול מועד החג מכירות אלה צמחו בכ-8% (העלייה בחנויות זהות במחצית עמדה על כ-9%). בשורה הגולמית מציגה שופרסל שיפור רבעוני של 14% ל-765 מיליון שקל, לצד שיפור שיעור הרווח הגולמי מהמכירות מ-24.4% ל-24.9%.

מגמה זו מיוחסת בעיקרה לעלייה בפעילות זכיינים המפעילים עמדות מכירה בסניפי הרשת תמורת תשלום עמלה מסך המכירות שלהם. זאת לצד צמיחת פעילות המותג הפרטי, שיפור בתנאי הסחר, מרכיבי סל הצריכה, תמהיל מבצעים ותוכנית ההתייעלות.

קפיצה של 61% ברווח התפעולי

כל אלה סייעו לרשת לרשום זינוק של 61% ברווח התפעולי הרבעוני, שהסתכם ב-116 מיליון שקל, מתוכו הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות עמד על 88 מיליון שקל. סכום זה משקף קפיצה של 110% ביחס לרבעון המקביל, שהתקזז בחלקו משחיקה של 8% ברווח התפעולי של מגזר הנדל"ן שעמד על 34 מיליון שקל.

הרווח הגולמי במחצית השנה צמח ב-16% ל-1.5 מיליארד שקל, והרווח התפעולי קפץ ב-110% ל-210 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות הגיע ל-3.5%, לעומת 1.8% בלבד ברבעון המקביל אשתקד.

שופרסל היא כיום רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל. בסוף הרבעון השני היא הפעילה 270 סניפים בשטח כולל של 503 אלף מ"ר והעסיקה יותר מ-12 אלף עובדים. בעלת השליטה ברשת היא חברת דסק"ש המשתייכת לקבוצת אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין.

בסיכום תקופת מחצית השנה מציינים בשופרסל כי התוצאות הושפעו מכמה גורמים מלבד תוכנית ההתייעלות. בין הבולטים שבהם מונים ברשת את ההאטה הנמשכת במכירות כבר מ-2014, חיזוק המותג הפרטי וצמיחת מכירות האינטרנט, המשך התחזקות התחרות והשפעות רגולטוריות דוגמת החוק לקידום התחרות בענף המזון והעלאת שכר המינימום במשק.

ישראל ברמן, יו"ר שופרסל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל הרשת, מסרו היום כי "במהלך הרבעון השני המשיכה שופרסל ביישום התוכנית האסטרטגית למובילות וצמיחה באמצעות התאמת הצעת הערך שלה לצורכי הלקוח, תוך קידום חדשנות בשירותים ובמוצרים המוצעים לציבור הלקוחות. עיקרי האסטרטגיה כוללים שימור רמות מחירים הוגנים ומשתלמים ללקוח, לצד יצירת יתרון תחרותי מבדל ושיפור הצעת הערך והתאמתה לצורכי הלקוחות. לצד זאת, החברה ממשיכה ביישום תוכניתה לצמצום שטחי המסחר ובתהליכי ההתייעלות התפעולית".

עוד ציינו השניים כי "במהלך הרבעון השני של השנה המשיכה החברה בהכנסתו לפעילות של המרכז הלוגיסטי החדש והמתקדם של החברה בשוהם, והחברה צופה כי פעילות זו תוסיף ותשפר את הזמינות ללקוח ואת היעילות התפעולית בשרשרת האספקה".

במקביל לדוחות עדכנה שופרסל על מינויו של חררדו טישברוביץ' (Gerardo Tyszberowicz) הארגנטינאי לדירקטור בשופרסל. טישברוביץ' (36) שימש בשנים האחרונות כמנכ"ל וכיועץ בחברות זרות, והוא מספק שירותי ייעוץ לחברת דולפין הולנד של אלשטיין.

תוצאות שופרסל 9.8.16
 תוצאות שופרסל 9.8.16