וול סטריט ננעלה בעליות; הנאסד"ק העפיל לשיא כל הזמנים

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ מוקדם יותר העפיל גם מדד ה-S&P לשיא כל הזמנים ■ לראשונה מאז 2013: התפוקה בארה"ב ירדה ב-0.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, שהתמתנו לקראת נעילת המסחר. ברקע, המשך התנודתיות במחירי הנפט ונעילה חיובית בבורסות אירופה. מדד הנאסד"ק ננעל בשיא כל הזמנים לאחר שמוקדם גם מדד ה-S&P טיפס לשיא כל הזמנים. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים קלות, לאחר עליות השערים החדות שנעלו את המסחר בסוף השבוע. 

 

"השווקים מצליחים לעת עתה לשמור על סנטימנט חיובי, בעקבות דוח התעסוקה החיובי של סוף השבוע", ציינו ב-Hantec Markets, בעודם תוהים האם סנטימנט זה יוכל להחזיק מעמד על רקע התחזקותו של הדולר.

הנפט  המשיך לרכז עניין ונסחר היום בירידות של כ-1%. זאת, לאחר שזינק אמש בכ-3%, על רקע הודעת קרטל אופ"ק שלפיה תיתכן אפשרות שתוגבל התפוקה במסגרת ועידת אנרגיה שתיערך בשלהי ספטמבר. נוסף על כך, משרד האנרגיה האמריקאי העלה היום את הצפי שלו לתפוקה יומית של חביות נפט מ-8.6 מיליון חביות ביום בארה"ב ל-8.7 מיליון חביות ביום.

ב-IG טענו כי "אומנם הסיכוי להסכם שכזה קלוש, אך העובדה שרק אזכור של אפשרות להסכם שכזה מקפיצות את המחירים, מעידה על הקושי שאיתו מתמודדות חלק ממדינות אופ"ק בצל הירידות החדות שרשם הזהב השחור בשבועות האחרונים".

בינתיים, בשווקים ממשיכים לנסות ולחפש רמזים באשר למהלך הבא של הפדרל ריזרב, עם הערכות מסוימות להעלאת ריבית בארה"ב כבר בחודש הבא. השבוע לא צפויים לנאום חברי הפד, כשהפעם הבאה שנגידת הפד ג'נט ילן תישא דברים תהיה בוועידה השנתית בג'קסון הול, לקראת סוף החודש.

היום בשעה 15:30 פורסם כי התפוקה בארה"ב ירדה ב-0.4% במהלך הרבעון השני, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת, בניגוד לצפי האנליסטים, שחזו עלייה של כ-0.5% בתפוקה. מדובר בירידה הראשונה בתפוקה מאז שנת 2013.

 

עונת הדוחות נמצאת בישורת האחרונה שלה. מניית חברת התרופות הקנדית ואליאנט  נסחרה בעליות חדות לאחר שהחברה פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות המאכזבות ולמרות זאת לא חתכה את התחזית השנתית שלה.

החברה הפסידה ברבעון יותר מ-302 מיליון דולר (88 סנט למניה), בהשוואה להפסד של 53 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות והרווחים של החברה ירדו בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והיו מתחת לצפי האנליסטים. עם זאת, החברה הודיעה על ארגון מחדש בשורותיה ולכן לא מחקה את תחזיותיה.

לאחר נעילת המסחר תפרסם גם וולט דיסני  את תוצאותיה. האנליסטים צופים תוצאות טובות והמניה הגיבה כבר היום בעליות מתונות.

מניית גאפ  ריכזה עניין ונסחרה בירידות לאחר שחברת האופנה דיווחה כי הכנסותיה רשמו ירידה חדה בחודש יולי.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]