מי לא הבין אותך, ליברמן?

ייתכן ששר הביטחון בעצמו לא הבין משמעות ההשוואה בין הסכמי מינכן ואיראן

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

פישלת, אביגדור ליברמן. זה כמובן יכול לקרות, אבל מה אתה עושה? במקום לבקש סליחה יפה, אתה מאשים את התקשורת באי-הבנת דבריך, לאמור: "לאור המשמעות השגויה שיוחסה בתקשורת להודעת מערכת הביטחון ביום שישי האחרון, שהתייחסה להסכם מינכן... וכו'".

משמעות שגויה? בואו נבדוק: "הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה", נאמר בהודעת משרד הביטחון לגבי ההסכם עם איראן. אז מה יש פה לא להבין? אבל אני מתחיל לחשוב שאולי אתה, ליברמן, לא הבנת את משמעות הדברים שאמרת?

מתחבא אל הכלים

מכל מקום, ליברמן, יצאת לא חכם וגם פחדן. בשום מקום בהודעה או בסמוך לה אין אזכור של שם האדם שניסח אותה, הלוא הוא אתה, ליברמן, ש"מילה שלו היא מילה". הכול מטעם "משרד הביטחון". לא שר הביטחון, לא ליברמן, לא המנכ"ל, אפילו לא הודעת דובר. משרד הביטחון. מה חשבת, שאם תתחבא מאחורי ה"משרד" לא נבחין בך, כמו במשחק מחבואים בגן ילדים?

הנייה עוד חי

מאחורי החזות המגושמת שלך, ליברמן, מאחורי המבט הרושף, מסתתרים, כך מתברר, חשיבה ילדותית וילד מפוחד. מה קפצת עם מינכן? לי זה ברור. אתה כבר שר ביטחון כשמונה שבועות, ועוד לא הרגת את הנייה, לא תוך 48 שעות ולא בכלל. וכמובן שגם דברים אחרים לא עשית. ובמוחך הילדותי-מצ'ואיסטי התגבשה ההכרה שאתה חייב לעשות "משהו" כדי לא לאבד לגמרי את תדמיתך הגברית, התקיפה, הנחושה. ואז באה הודעה אמריקאית על הסכם איראן, ואתה התנפלת עליה כעל צעצוע נחשק.

אחראי לחוסר אחריותך

מה חשבת לעצמך, ליברמן? שאלה רטורית, די ברור שלא חשבת. התגובה המינכנית שלך ניתנה מהמקום שאליו הורגלת בשנים האחרונות - כאופוזיציונר שדבריו אינם מעלים ואינם מורידים, כמו "אם אני שר הביטחון, אני נותן לאדון הנייה 48 שעות: או שאתה מחזיר את הגופות (של החיילים) והאזרחים - או שאתה מת".

אבל הימים היפים האלה, ליברמן, שיכולת לומר כל דבר שטות מבלי שיהיו לכך השלכות - הימים האלה עברו. כיום אתה שר הביטחון. אתה אחראי למעשיך חסרי האחריות. אבל מי שאחראי לא פחות הוא זה שמינה אותך, למרות שהכיר את חוסר התאמתך. בדיוק כפי שמינה עוד כמה שרים כאלה.

עונש על 30 המנדטים

למירי רגב יש תשובה לכל טענה: אנחנו קיבלנו 30 מנדטים. זו אכן עובדה. ללא ספק מגיע לנו עונש על כך, אבל למה לגרום נזקים למדינה? אתם חייבים להבין שהעולם אינו עובד לפי הטוקבקיסטים המוטרפים שלכם. לפעמים, כמו הפעם, נראה שליברמן וכמה מחבריו לא כל-כך שונים מהם.