טראמפ מעודד פגיעה בקלינטון? רק תומכי נשיאת נשק יעצרו אותה

המיליארדר עורר סערה כשאמר כי אם יריבתו תיבחר לנשיאות, הדרך היחידה לסכל מינויי שופטים לעליון תהיה באמצעות התיקון השני לחוקה - הזכות לשאת נשק ■ את הדברים אמר ברקע קריסתו בסקרים

דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו
דונלד טראמפ והילארי קלינטון, בחירות ארה"ב / צילום: וידאו

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות-הברית, דונלד טראמפרמז אמש (ג') כי רק התומכים בנשיאת נשק יוכלו לעצור את יריבתו הדמוקרטית הילארי קלינטון אם תיבחר. באירוע בחירות בווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, התייחס המיליארדר לדרך שבה ניתן יהיה למנוע משרת החוץ לשעבר למנות שופטים לבית המשפט העליון.

"אם היא תבחר את השופטים שלה, אין שום דבר שאתם יכולים לעשות, חברים", הוא אמר ברקע קריאות בוז של הקהל. "ואולם, חברים, בזכות התיקון השני לחוקה ייתכן שיש מה לעשות". התיקון השני לחוקת ארצות-הברית מעגן את הזכות לשאת כלי נשק.

במטה הבחירות של קלינטון טענו כי זוהי "אמירה מסוכנת". "אדם שמעוניין להיות נשיא ארצות-הברית לא יכול לקרוא לשימוש באלימות באף צורה", הוסיפו.

גם במטה הבחירות של טראמפ התייחסו לאמירה הבעייתית. "זה נקרא הכוח שבאיחוד. תומכי התיקון השני לחוקה הם מאוחדים ביותר והם נחושים להשיג את מטרותיהם, מה שמקנה להם כוח פוליטי אדיר", טענו. לדבריהם, "השנה מספר שיא של תומכי התיקון השני יצביע, והם לא יהיו בעד הילארי קלינטון אלא בעד דונלד טראמפ".

דבריו של המועמד הרפובליקני מגיעים ברקע קריסה שלו בסקרים בעקבות התבטאויותיו נגד משפחת החייל המוסלמי שנהרג ב עיראק וסירובו לתמוך בבכירים במפלגה המתמודדים לכהונה נוספת. הוא ניסה לשכך את הסערה כשחזר בו והביע תמיכה ביו"ר בית הנבחרים פול ראיין ובסנאטורים ג'ון מקיין וקלי איוט.

בסקר אחרון שפורסם אמש בסוכנות הידיעות רויטרס הגדילה קלינטון את יתרונה על טראמפ ל-7%, בהשוואה לפער של פחות מ-3% ביום חמישי. המועמדת הדמוקרטית קיבלה 42% לעומת 35% של טראמפ. הסקר נערך בין 4 ל-8 באוגוסט ובו השתתפו 1,152 נשאלים.