ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; פריגו ירדה ב-9.5%

נעילה שלילית בבורסות אסיה; ירידות שערים באירופה ■ הנפט נסחר בירידה של כ-1% ■ עונת הדוחות: מייקל קורס, פריגו, כיל וסלקום פרסמו היום את דוחותיהן

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בירידות, כשברקע ירידות שערים בבורסות אירופה וירידות במחירי הנפט. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק טיפס לשיא, בעוד ה-S&P והדאו נותרו סביב רמות השיא. 

 

המשקיעים ממשיכים לעסוק במועד העלאת הריבית בארה"ב. נזכיר כי בישיבת הפד הקודמת, רמזו בכירי הבנק הפדרלי כי העלאת הריבית הקרובה תהיה בחודש ספטמבר. ואולם, על פי החוזים העתידיים קיימת סבירות של 15% בלבד להעלאת ריבית בספטמבר. זאת, על רקע האטת הצמיחה בארה"ב בשנה האחרונה והתייצבות האינפלציה ברמה נמוכה יחסית. ההסתברות הגלומה בשווקים להעלאת ריבית הפד בחודש דצמבר עומדת על 40%. 

הנפט  חזר למוקד העניינים לאחר שבקרטל אופ"ק אישרו את הדיווחים בדבר דיונים לא רשמיים בין נציגי המדינות בעניין האפשרויות להגבלת התפוקה. הדיונים יתקיימו במהלך ועידת אנרגיה עולמית בסוף חודש הבא. מחירי הנפט נסחרים בימים האחרונים בתנודתיות גבוהה כאשר הברנט וה-WTI נסחרים לפי שעה בירידות של כ-1%. בשוק מעריכים כי הסכם להגבלת התפוקה הוא קלוש והחשש מפני עודפי היצע ימשיך ללחוץ את המחירים כלפי מטה. בתוך כך, ונצואלה קראה שוב הלילה למדינות החברות באופ"ק לפעול להגבלת התפוקה.

בזירת המאקרו, היום בשעה 17:30 (שעון ישראל) פורסם נתון מלאי הנפט בארה"ב, שהצביע על כך שהמלאי גדל בשבוע שעבר ב-1.1 מיליון חביות, בעוד שהצפי עמד על ירידה של 1.3 מיליון חביות בשבוע החולף. זאת, לאחר שבשבוע שלפני כן נרשמה עלייה של 1.4 מיליון חביות.

עונת הדוחות ממשיכה לרכז עניין, אף שמרבית החברות הגדולות כבר פרסמו את דוחותיהן לרבעון השני. ענקית האופנה מייקל קורס הולדינגס  פרסמה את דוחותיה לרבעון הפיסקלי הראשון של השנה, אשר אומנם עקפו את תחזיות האנליסטים, אך אכזבו את המשקיעים כי החברה הציגה ירידיה בתחזית המכירות שלה לרבעון הבא. 

מניית פריגו  ריכזה היום עניין על רקע פרסום דוחותיה לרבעון השני, אשר מראים כי אמנם היא עקפה את התחזיות עם הכנסות של 1.48 מיליארד דולר, אך הרווח הנקי היה נמוך מהן והחברה הפחיתה שוב את תחזיות הרווח השנתיות שלה. בנוסף, הרווח הנקי המתואם היה נמוך ב-5 סנט מתחזיות האנליסטים והסתכם ב-1.93 סנט למניה. 

חברה דואלית נוספת שפרסמה היום את דוחותיה היא סלקום . החברה דיווחה על ירידה של כ-1.1% בהכנסות ל-1.02 מיליארד שקל אך הרווח הנקי זינק ב-267% ל-44 מיליון שקל ברבעון השני. לפי הדוחות קצב נטישת מנויי הסלולר המשיך לגדול אך סקטור הטלוויזיה פיצה על כך, כאשר 12,000 לקוחות הצטרפו לסלקום TV ברבעון השני.

גם כיל  סיכמה היום את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 15% בהכנסות ל-1.37 מיליארד דולר לעומת הרבעון השני של 2015. בשורה התחתונה, כיל דיווחה על ירידה של 23% ברווח הנקי ל-132 מיליון דולר או 10 סנט למניה.

מניית חברת האופנה ראלף לורן  ריכזה פעילות ערה לאחר שפרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, שהכו את צפי האנליסטים ושיקפו עלייה של כ-4% בהכנסות החברה ועלייה של כ-10% במכירות בארה"ב.  

גם Yelp הכתה היום את תחזיות האנליסטים בדוחות הכספיים שפרסמה היום, ששיקף רווח של כ-450 אלף דולר ברבעון, לעומת הפסד של 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה גם על עלייה של 30% בהכנסותיה והעלתה את תחזית ההכנסות שלה לשנה. כתוצאה מכך, המנייה מזנקת.