שוברים שגרה: איפה נפשו חברי הכנסת ובכירי המשק?

לאן יצאו לחופשה ח"כ איילת נחמיאס-ורבין ומנכ"לית קבוצת יולי זיוה מיכאל? ■ וגם: ג'רמי פיבן מצטלם לקמפיין ישראלי

משפחת ורבין/ תמונה פרטית
משפחת ורבין/ תמונה פרטית

אפילו המריבות פחות מעצבנות

איילת נחמיאס-ורבין, חברת כנסת (המחנה הציוני)

- לאן יצאת לחופשה?

את החופש הזה ננצל לביקור משפחתי בלונדון וניסע לטייל בבאת* (עיר יפהפיה מהתקופה הרומית). אנחנו, וגם יונתן (הבן), מאוד מחוברים לעיר ומתרגשים שהתאומים יבקרו לראשונה בכל המקומות המרתקים שיש בלונדון ובסביבותיה.

אנחנו תמיד מתארגנים גם לבקר במקומות שאנחנו לא מכירים באנגליה - שהיא פשוט מקום מדהים. אגב, בגלל הברקזיט, היא הרבה יותר זולה השנה.

- מהו ההרכב המשפחתי בחופשה ובחופשות בכלל?

עברי בן זוגי, יונתן בן ה-10, ואספי ואלמה בני ה-5 הם היום פרטנרים מעולים לטיולים. הזמן הכי משמעותי שלנו יחד הוא בחופשות, בגלל ששנינו מאוד עמוסים. אפילו המריבות פחות מעצבנות, אבל אין ספק שמדובר בחופשה ולא בחופש... אז כשאין בית ספר אנחנו מנצלים את זה לגיבוש - בארץ ובחו*ל.

לאחרונה עברי הצטרף אלי כשנסעתי לביקור רשמי ביוון. זה היה סופשבוע קצר ומרגש מאוד. הייתי עם יו"ר הכנסת באתונה ואני המשכתי לסלוניקי, משם מוצאה של משפחתי. הסתובבנו כל הזמן עם התרגשות בבטן. כל פגישה, כל מקום נשאו עימם ריח של סבי וסבתי שברחו משם ב -1933.

- שקלת לשנות תכניות בערבות אירועי הטרור בעולם?

בפסח הגענו לרומא ובמדרגות הספרדיות היה משוריין עם כוחות מיוחדים. הוא היה שם משך יומיים ובדיעבד למדנו שנתפסה חוליה בלומברדיה. אני לא יכולה לומר שזה עובר עלי ללא לבטים, אבל הצורך בפסק זמן - באמת כדי להיות אפקטיביים, הוא חיוני.

- מה היעד הבא?

בפסח היינו בחופשה משפחתית בדרום איטליה. באופן עקרוני מבחינתי אפשר לנסוע רק לאיטליה לחופשות. יש כל כך הרבה מה לראות שם, לאכול, והאנשים מקסימים וחמים.

- למה דווקא לשם?

מאז שיש לנו 3 ילדים אני מקפידה על 3 דברים:

1. למצוא מקום במרחק נסיעה סביר משדה התעופה הקרוב

2. להתיישב רק במקום אחד אלא אם מדובר בחופשה מאוד ממושכת ולעשות טיולי כוכב.

3. חלק מהטיולים לעשות עם אחי יואב וילדיו שמאוד קשורים לילדי. מאוד משפר את איכות החופשה.

פוזיטאנו (אבל גם אומבריה בצפון עונה על ההגדרה הזאת) היא לא מאוד רחוקה והייתה קסומה ביותר בעונה הזאת שאינה שיא התיירות.

- כבר ביקרת שם בעבר?

מדובר באחת מפנינות היופי העולמיות, מלאה בצבע וחן עם חופים שכל אחד מהם שונה מהשני. הנהיגה לא קלה כי מדובר במצוקים, אז צריך לבוא עם הרבה מוטיבציה לנהוג.

היינו שם כזוג ללא ילדים לפני 13 שנים והיה לי ברור שאשוב. בכלל יש לי כלל, לכל מקום שאני נוסעת אני מראש מרגישה שאחזור כדי לא להרגיש צער כשהחופשה מסתיימת.

משפחת ורבין/ תמונה פרטית
 משפחת ורבין/ תמונה פרטית

כמו אוויר לנשימה

זיוה מיכאל, מנכ"לית קבוצת יולי

- יצאת הקיץ לחופשה?

הייתי שבועיים ביפן: בקיוטו ובטוקיו וגם שילבנו טיול להר פוג'י. חוויה מאוד מומלצת.

- למה דווקא לשם?

כי שמענו מהרבה חברים שזה מקום מדהים ושונה ושכדאי מאוד לבקר בו, קיבלנו המלצות רבות על האוכל המיוחד והתרבות המדהימה והיינו סקרנים לכן החלטנו לנסוע דווקא לשם.

- ביקרת שם בעבר?

לא. ביקרתי במזרח אבל ביפן עוד לא יצא לי ושמחה שהצלחתי לסמן את היעד הזה.

- עם מי את טסה?

עשינו דאבל דייט: בעלי ואני ביחד עם אחותי ובעלה, הפעם הילדים נשארו בארץ ומאוד נהנו עם הדודה והסבא. בפסח היינו איתם ביחד ביורודיסני בפריז וטיילנו כמעט שבוע, היה כייף ומגבש. בטיול הזה רצינו זמן איכות שלנו בתור זוגות וזה כמו אוויר לנשימה לזוגיות רבת שנים. תכננו מסלול טיול שמורכב מהמון הליכות ואינו מתאים לילדים.

- האם שינית תכניות בעקבות המצב בעולם?

לא שיניתי, אני לא פוחדת ולא נכנעת לטרור ואני תמיד ערנית גם בארץ וגם בחו"ל. אני חושבת שדווקא העובדה שהחיים ממשיכים ואנחנו טסים מראה לטרור שאנחנו לא נכנעים ואנחנו ממשיכים בשגרת חיינו.

- ומה היעד הבא?

הונק קונג ותאילנד בפסח, הפעם עם הילדים כמובן. אחי גר בקוסמוי ויש לו את המסעדה הכי טובה באי.

מיכאלי ובעלה/ תמונה פרטית
 מיכאלי ובעלה/ תמונה פרטית

זמן איכות לזוגיות

עפרה ושמחוני חדד, בעלי יורו ישראל

- לאן טסתם הקיץ לחופשה?

טסנו כבר ביוני לשמונה ימים בשוויץ.

- למה דווקא לשם?

רצינו חופשה רגועה עם נופים ירוקים ומזג אוויר טוב. בחרנו בשוויץ בעיקר בגלל שמצאנו דיל עם אוכל כשר כך שנושא הדאגה לאוכל נחסך מאיתנו. טיילנו באזור האלפים, ראינו מפלים, ביקרנו בעיר הבירה ברן. עשינו בעיקר טיולים רגליים, טיפוס הרים ונהנו מנוף מדהים. הכרנו גם את התחבורה הציבורית בשוויץ, שלמדינת ישראל יש הרבה מה ללמוד ממנה.

- ביקרתם ביעד זה בעבר?

לא, זאת פעם ראשונה. כל שנה אנחנו מחפשים יעד אחר.

- שיניתם תכניות בעקבות המצב בעולם?

לא שינינו כלום כי אנחנו לא נותנים לטרור לשנות לנו תכניות. בחופשה אנחנו נהנים ומתנתקים.

- עם מי אתם טסים?

אנחנו מנהלים את החברה שלנו ביחד, והאינטראקציה בזמן העבודה מאד אינטנסיבית. החופש זה הזמן שלנו יחד נטו בלי לחץ מהעבודה. זה זמן איכות לזוגיות שלנו. השנה הנסיעה גם עמדה בסימן יום ההולדת של עפרה. שנינו חברותיים ונהנים להכיר גם אנשים אחרים - ישראלים ומקומיים. אנחנו מוצאים בטיול נושאים משותפים שמעניינים את שנינו. מכיוון שאנחנו עוסקים בבנייה - לרוב אנחנו מסתכלים גם על מבנים ותשתיות, ושואבים רעיונות בנושאי בניה ועיצוב. סוג של חיסרון הוא העובדה שהעבודה היא חלק בלתי נפרד מאיתנו, וגם כשאנחנו בחופש אנחנו מתנתקים מהעבודה אבל לא לחלוטין.

הזוג חדד/ תמונה פרטית
 הזוג חדד/ תמונה פרטית

נחש מי בא לסעוד

ג'רמי פיבן מצטלם לקמפיין ישראלי

יש שחקנים שדמות שגילמו נדבקת אליהם ולא יעזור להם כלום. סדרת הטלוויזיה הפמליה אמנם הגיעה לסיומה, אבל השחקן ג'רמי פיבן תמיד יישאר ארי גולד בשבילנו, סוכן השחקנים הממולח והבוטה.

פיבן נמצא בימים אלה בישראל במסגרת צילומים לקמפיין חדש לקראת החגים של פלטפורמת כרטיסי המתנה ביימי (buyme.co.il). כמו ארי גולד גם פיבן עצמו יודע דבר או שניים על ארוחות חג במשפחה יהודית. במסגרת הקמפיין הוא צפוי הפעם לקבל מתנה מפתיעה.

מי שניצל את ההזדמנות ופגש אותו על סט הצילומים היה מנכ"ל החברה, יונתן אלון, שאמר כי "התחלנו את דרכנו כסטארט-אפ, וככזה אנו תמיד נדרשים לחשוב אחרת. זכינו להזדמנות מאוד נדירה לקחת כוכב בסדר גודל של הוליווד לקמפיין החגים שלנו".

אלון ופיבן/ תמונה פרטית
 אלון ופיבן/ תמונה פרטית

מנציג מכירות לצמרת

מנכ"ל חדש לג'ונסון & ג'ונסון מדיקל ישראל

חברת הציוד הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעה על מינוי של מנכ"ל חדש לפעילות הישראלית. אורון אגם, בן 43, שמילא מגוון תפקידי ניהול בחברה הבינלאומית, יקבל כעת אחריות מלאה על הסניף המקומי.

אגם, בוגר תכנית הניהול המתקדמת של הרווארד, החל את דרכו בחברה כנציג מכירות ב-1999 והחל להתפתח בתפקידי מכירות ושיווק בתוך החברה. לאחרונה הוא מונה גם לחבר מועצת המנהלים של ענף הציוד הרפואי, בלשכת המסחר הישראלית.

"המחויבות שלנו, ושלי באופן אישי, לחולים בישראל היא לפתח וליצור מודלים עסקיים חדשניים, שיאפשרו ליותר חולים נגישות לטכנולוגיות המתקדמות שברשותנו", אמר אגם.

אגם/ צילום: עדי ולירון קיסוס
 אגם/ צילום: עדי ולירון קיסוס

עובר ושב

חילופי תפקידים במחלקת המחקר בבנק ישראל

ד"ר סיגל ריבון, ראש תחום מוניטרי-שוטף באגף המוניטרי של חטיבת המחקר בבנק ישראל, תמונה למנהלת האגף המוניטרי בחטיבה. ד"ר ריבון תחליף את ד"ר עקיבא אופנבכר, שמונה ליועץ בכיר לקשרי מחקר בינלאומיים בחטיבת המחקר.

ריבון החלה את דרכה בבנק ב-1986 ובמהלך השנים עסקה בנושאים הקשורים לניהול המדיניות המונטרית ופרסמה מאמרים בנושאים הקשורים למנגנוני התמסורת של המדיניות המונטרית ולהשפעתה על והמשק, למחירים ולאינפלציה, ולשוק הדיור. לריבון תואר ראשון ושני בהצטיינות בכלכלה ובסטטיסטיקה, ותואר שלישי בכלכלה, כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. כמנהלת התחום המונטרי הייתה שותפה בצוותים שונים בבנק שמופקדים על הכנת התשומות המחקריות המשמשות לגיבוש המדיניות המונטרית.

פרופ' נתן זוסמן, מנהל חטיבת המחקר: "סיגל מביאה לתפקיד ידע רב וניסיון ארוך שנים במחקר תיאורטי ויישומי בתחום המדיניות המוניטרית. אני מאחל לה הצלחה רבה בתפקידה. בהזדמנות זו, אני מבקש לאחל לעקיבא אופנבכר הצלחה בתפקידו החדש, ולהודות לו על שנים רבות במסגרתן תרם, בתפקידיו השונים, לעיצוב המדיניות המוניטרית בבנק ישראל".