מחר: עיריית תל-אביב תהרוס את בניין הסינרמה שבעיר

בשנה הקרובה יופעל במקום חניון עירוני, ולאחר מכן תוציא העירייה מכרז לבניית שני מגדלים בני 45 קומות במקום ■ העירייה לא דיווחה על ביצוע ההריסה: "הסינרמה זה לא משהו מיוחד"

מנוף / צילום: שאטרסטוק
מנוף / צילום: שאטרסטוק

לאחר יותר מעשור שעמד לו נטוש, ומעל 7 שנים מאז אושרה הריסתו - תכניס מחר (ה') חברת עזרה וביצרון של עיריית תל-אביב דחפורי ענק למתחם הסינרמה המיתולוגי ותגלח את המבנה. במקום יוכשר חניון חניון זמני. תוך שנה מתעדת העירייה, שהקרקע נמצאת בבעלותה, להוציא את הקרקע למכרז לבניית שני מגדלים בני 45 קומות למשרדים ולמגורים.

בניין הסינרמה עומד לו ברחוב יגאל אלון סמוך לבניין טויוטה ולא רחוק מהיכל מנורה (יד אליהו) ונחשב לנטע זר בשדרת המגדלים העומדת והמתהווה במקום. בעבר הייתה הסינרמה למוסד תרבות שהחליף שימושים עם השנים: מסיבות ענק, מופעי רוק ואמנים מחו"ל, כנסים והקרנת סרטים על מסך קעור. המבנה הוקם בשנת 1966 ותוכנן על-ידי האדריכל אהרון דורון והוא מאפשר הכנסה של 3,000 מבקרים.

אלי לוי, מנהל הנכסים בעיריית תל-אביב-יפו, התפלא שמתעניינים בהריסת המבנה: "זה לא גשר מעריב. זה לא מפריע לתנועה ולא לאנשים. זהו מגרש פרטי של העירייה שעליו עומד מבנה מכוער. אין עם זה שום בעיה. הסינרמה היא לא משהו מיוחד בכלל. המקום לא פעיל 12 שנה, ותוכנית בניין עיר אישרה להרוס אותו לפני 7 שנים".