נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית יאהו זינקה ב-4%

המכירות הקמעונאיות נותרו ללא שינוי ביולי ומדד המחירים ליצרן ירד ב-0.4% - שניהם מתחת לצפי ■ הנפט עלה ב-2.3% לשיא של 3 שבועות

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ו') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, זאת לאחר פרסום שלל נתוני מאקרו בארה"ב ועל רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה. אמש שברו מדדי המניות בוול סטריט שיאים חדשים.

 

לפני פתיחת המסחר בניו-יורק התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאות שנותרו ללא שינוי בחודש יולי, בעוד האנליסטים ציפו לעלייה של 0.4% בנתון זה. "היום התפרסם נתון מכירות קמעונאיות מאכזב, זה עשוי לגרום למשקיעים להעריך מחדש את מצב הכלכלה האמריקאית", אמר ג'ק אבלין, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק הפרטי BMO.

גם מדד המחירים ליצרן לחודש יולי שהתפרסם היום היה מתחת לציפיות הכלכלנים: ירד ב-0.4% לעומת הצפי לעלייה של 0.1% ובהשוואה למדד יוני אשר רשם עלייה של 0.5%.

בהמשך היום התפרסמו רמות המלאים העסקיים ומדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, כאשר שני המדדים הצביעו על צמיחה מתונה של הכלכלה הגדולה בעולם.

המלאי העסקי בארה"ב גדל בחודש יוני ב-0.2%, מעט מעל הציפיות שעמדו על עלייה של 0.1%. מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה באוגוסט לרמה של 90.4 נקודות, בעוד צפי האנליסטים עמד על 91.5 נקודות. 

הנפט  המשיך לרכז עניין לאחר שבתחילת השבוע ירד המחיר שוב לאזור ה-40 דולר. בסיום המסחר הנפט ננעל בעלייה של כ-2.3%, זאת בעיקר על רקע הסבירות כי יצרניות הנפט המובילות יפעלו על מנת לייצב את תפוקת הנפט בפגישה הבאה. בעיקרון המשקיעים אוהבים עלייה במחירי הנפט שמקרינה באופן חיובי על מניות חברות האנרגיה למרות הפגיעה בשאר העולם.

מניית ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא (סימול: BABA) ריכזה היום עניין ונסחרה בעלייה חדה, זאת על רקע דו"חות הרבעון השני שהכו את תחזיות האנליסטים ובעקבות המלצת קנייה שניתנו לחברה היום.