נעילה חיובית בוול סטריט; טוויטר זינקה ב-6.7%

נעילה מעורבת בבורסות אירופה ■ שר האנרגיה הרוסי: רוסיה במגעים עם סעודיה ויצרניות נפט נוספות על הקפאת התפוקה ■ עונת הדוחות בישורת האחרונה: היום לא יפורסמו דוחות מהותיים

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, כאשר שלושת המדדים המובילים עלו לשיא חדש של כל הזמנים. ברקע למסחר, עליות חדות במחיר הנפט, נעילה מעורבת עם נטייה לעליות בבורסות אירופה ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. בסוף השבוע האחרון ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת עם נטייה לירידות.

 

תשומת לב המשקיעים עודנה מופנית למועד העלאת הריבית בארה"ב. בישיבת הפד הקודמת, נזכיר, רמזו בכירי הפדרל ריזרב כי העלאת הריבית הקרובה תהיה בחודש ספטמבר. ואולם, על פי ההערכות בשוק, קיימת סבירות נמוכה להעלאת ריבית בספטמבר. זאת, בעיקר על רקע האטת הצמיחה בארה"ב בשנה האחרונה ולאור העובדה שהאינפלציה בארה"ב התייצבה ברמה מוגבלת בלבד.

בסוף השבוע האחרון התפרסמו בארה"ב מספר נתוני מאקרו מאכזבים. בין היתר, התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות שנותרו ללא שינוי בחודש יולי, בעוד שהאנליסטים צפו עלייה בשיעור של 0.4%. "נתון המכירות הקמעונאיות המאכזב עשוי לגרום למשקיעים להעריך מחדש את מצב הכלכלה האמריקאית", אמר ג'ק אבלין, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק הפרטי BMO.

"נראה כי העלאת ריבית אחת צפויה בסוף 2016 או בתחילת 2017. גם העלאת ריבית זו תצטרך להיתמך בנתוני מאקרו טובים כדוגמאת דוח התעסוקה לחודש יולי. בשלב זה נתוני המאקרו הנוכחיים, כולל אי-השינוי במכירות הקמעוניות והירידה במדד אמון הצרכנים, תומכים בהיוותרות הריבית ללא שינוי". כך אמר היום דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון, בסקירתו השבועית שהתפרסמה היום. 

"השבוע יעקבו בשווקים אחר הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הפד, שיתפרסמו ביום רביעי, כדי ללמוד על האפשרות להעלאת ריבית עוד השנה. כרגע ההערכה בשווקים היא כי הפד יעלה את הריבית בישיבתו בדצמבר, לאחר הבחירות בארצות הברית, אך הדבר תלוי במידה רבה בטיב נתוני המקרו של הרבעון השלישי בארצות הברית", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

בזירת המאקרו האמריקאית, היום בשעה 15:30 פורסם מדד האמפייר סטייט לחודש אוגוסט, הבודק את מגזר הייצור באזור ניו-יורק, שהצביע על נתונים מאכזבים. כך, נרשמה קריאה שלילית של 4.2-, למרות שצפי האנליסטים עמד על קריאה חיובית של 2.1, לאחר שבחודש יולי נרשמה קריאה של 0.6.

הנפט  ממשיך לרכז עניין ונסחר היום בעליות חדות. זאת, לאחר שבתחילת שבוע שעבר ירד מחיר הזהב השחור שוב לאזור ה-40 דולר. גם הזהב  והכסף  נסחרים היום בעליות.

עונת הדוחות נמצאת בישורת האחרונה שלה, כאשר מרבית החברות הגדולות כבר פרסמו את תוצאותיהן הכספיות.

מניית טוויטר  נסחרת בעליות חדות על רקע דיווחים בניו-יורק טיימס שלפיהם הרשת החברתית מנהלת דיונים עם אפל על שילוב האפליקציה שלה ב-Apple TV.