נחטף כמו לחמניות: הלפטופ החדש ב-99 דולר שהפך ללהיט

להיט חדש בשוק: כך הופכים את הסמארטפון ללפטופ ב-99 דולר - מחשב נייד חדש שמתבסס על הסמארטפון שלכם כ"מוח" וכולל מסך גדול יותר, מקלדת ועוד ■ צפו בווידאו

סמארטפון מחשב נייד/ צילום: מהוידאו
סמארטפון מחשב נייד/ צילום: מהוידאו

הסמארטפון הוא המחשב העיקרי שלנו - רובנו כבר עושים איתו כמעט הכל. אבל כשאנחנו רוצים להשתמש במסך גדול יותר ובמקלדת ועכבר אנחנו עדיין זקוקים למחשב יקר כשהעברת התכנים בינו לבין הסמארטפון כרוכה לעיתים בתהליך מסורבל למדי.

שני יזמים בשם גורדון ז'נג ואנדרו ג'יאנג החליטו לנסות לשנות את זה. התוצאה היא Superbook - מחשב נייד שאין לו "מוח" משלו, אלא רק מסך גדול 11.6 אינצ', מקלדת, עכבר וסוללה שמספיקה ל-8 שעות ומטעינה את הסמארטפון. והמחיר בהתאם - רק 99 דולר.

ה"מחשב" מתחבר לכל מכשיר אנדרואיד חזק בעזרת כבל סטנדרטי למדי, ואפליקציה בשם אנדרומיום אשר מתאימה את ממשק האנדרואיד לעבודה עם מסך גדול יותר, מקלדת ועכבר. הפיתוח של האפליקציה התחיל כבר ב-2014, ובדצמבר של אותה שנה פתחו השניים פרויקט מימון המונים - אך נכשלו ולא הצליחו להגיע לרף 100,000 הדולרים אותו ביקשו לגייס.

השניים לא ויתרו ופיתחו את האפליקציה ללא מימון ההמון, ולפני כחודש פתחו באתר קיקסטארטר קמפיין מימון חדש למכשיר שפיתחו. בסוף השבוע האחרון הם כבר חצו את רף 2 מיליון הדולר - סכום גבוה פי 40 מ -50,000 הדולרים שביקשו, כשהם חתומים על אחד הגיוסים המוצלחים בתולדות אתרי מימון ההמונים.

למרות מה שנראה כהצלחה אדירה, צריך לזכור שהרעיון של הפיכת הסמארטפון למחשב לא הומצא על ידי ז'נג וג'יאנג. כבר ב-2011 הוציאה מוטורולה את Atrix - סמארטפון אנדרואיד שמתחבר לתחנת עגינה בצורת מחשב נייד, כשגם ענקית התוכנה מיקרוסופט הציגה לפני כשנתיים פתרון דומה המאפשר לחבר סמארטפונים שמריצים ווינדוס למסכי מחשב ולהפוך אותם למין מחשבים שולחניים.

עם זאת, יצויין שעד כה השימוש בסמארטפון כ"מוח" למחשב נחשב נדיר עד לא קיים בשוק.