מנצלת את הריבית הנמוכה: בעלת פארק מתם גייסה 400 מ' ש'

בעלת פארק ההיי-טק בכניסה הדרומית לחיפה ביצעה הנפקה פרטית של אג"ח בריבית של 3.1% ■ מח"מ הסדרה הוא 6.6 שנים, וחברת מידרוג העניקה להנפקה דירוג של Aa2

פארק ההיי-טק בחיפה / צילום: אתר החברה
פארק ההיי-טק בחיפה / צילום: אתר החברה

חברת מתם (מרכז תעשיות מדע), הנמצאת בבעלות גב ים  (50.1%) והחברה הכלכלית חיפה (49.9%), השלימה גיוס של 400 מיליון שקל. החברה, שהיא הבעלים של כ-278 אלף מ"ר בנוי, מתוכם כ-235 אלף מ"ר בפארק ההיי-טק והעסקים הממוקם בכניסה הדרומית לחיפה, ביצעה הנפקה פרטית של אג"ח (סדרה א') למשקיעים מוסדיים.

הביקושים במכרז הגיעו לכ-1.2 מיליארד שקל, והריבית (שקלית) נקבעה על 3.1%. מח"מ הסדרה הוא 6.6 שנים, וחברת מידרוג העניקה להנפקה דירוג של Aa2. את הגיוס הובילה אפסילון חיתום, בשיתוף עם ווליו-בייס, לאומי פרטנרס ורוסריו.

פארק ההיי-טק מתם כולל למעלה מ-20 מבנים, ויושבות בו, בין היתר, חברות ענק ובראשן מיקרוסופט, אינטל, אלביט, גוגל, פיליפס ויאהו. הפארק כולל גם מספר בניינים שנמצאים בבעלות דיירי הפארק. נוסף על פארק מתם, החברה המנפיקה היא הבעלים של מרכז הפיתוח של IBM באוניברסיטת חיפה, וכן של עתודות קרקע נוספות.

בסוף 2015 הוערכו נכסי מתם בכ-1.43 מיליארד שקל, שיעור התפוסה בהם עמד על 98% וסך ההכנסות שלה הסתכם ב-110.2 מיליון שקל (גידול של 4.5% לעומת 2014). ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) הסתכמה בשנה שעברה ב-108.8 מיליון שקל, עלייה של 4.6% לעומת 2014, והתשואה על הנכסים עמדה על 7.6%.

סגי איתן, יו"רית דירקטוריון מתם ומנכ"לית נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי (החבה האם של גב-ים), ציינה כי "תוצאות ההנפקה מהוות הבעת אמון של שוק ההון בחברת מתם - שהנה בבעלות גב-ים מקבוצת נכסים ובניין והחברה הכלכלית לחיפה - באיכות נכסיה ובאסטרטגיה העסקית שלה, של צמיחה לצד איתנות פיננסית ויציבות לאורך שנים".