ירידה ברווחי דלתא ברבעון השני בשל חולשה בשוק בארה"ב

רשמה רווח נקי של כ-7.8 מיליון דולר, ירידה של כ-16% ■ ביחס לרבעון המקביל המכירות בארה"ב ירדו, וההכנסות מישראל ומאירופה עלו ■ מעריכה כי תעמוד בטווח התחתון של התחזית ל-2016

אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי
אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי

חברת ההלבשה התחתונה דלתא  , שבשליטת ובניהול אייזיק דבח, סיכמה את הרבעון השני של 2016 עם רווח נקי של כ-7.8 מיליון דולר, קיטון של כ-16% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בסיכום המחצית הראשונה של 2016 רשמה החברה רווח נקי של כ-15.6 מיליון דולר, המהווה ירידה של כ-14%.

דלתא מדווחת כי לאור המשך החולשה בשוק האמריקאי גם ברבעון השלישי, אשר צפויה להשפיע על תוצאותיה בהמשך השנה, "החברה מעריכה כי תעמוד בטווח התחתון של התחזית לשנת 2016".

בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות רבעוניות בהיקף של כ-249.5 מיליון דולר - המהווים קיטון של כ-2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה ההכנסות הסתכמו בכ-506 מיליון דולר, בדומה להכנסות במחצית הראשונה של 2015.

בחברה מציינים כי במונחים אורגניים מדובר בשיעורי קיטון של כ-4% בהכנסות ממכירות ברבעון השני השנה, וירידה של כ-1.8% במחצית הראשונה השנה, לעומת התקופות המקבילות אשתקד. בחלוקה גיאוגרפית מדובר בירידה במכירות בארה"ב, למול גידול בהכנסות מישראל ואירופה (ללא גרמניה) וגם בגרמניה עצמה.

אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראז' בפסגות, כתבה היום (ג') בהתייחס לדוחות של דלתא כי "ירידה במכירות וברווח התפעולי אפיינה גם את הרבעון הנוכחי. הפעם ההשפעה הדרמטית הגיעה מארה"ב לאחר מספר רבעונים שהירידה נבעה בעיקר מהשפעות שערי חליפין וחולשה באירופה... מחיר המניה בשוק נסחר סביב השווי הכלכלי שלנו, ואנו לא רואים כרגע אפסייד משמעותי במחיר המניה ונותרים כרגע על המלצת 'החזק'".

דלתא, העוסקת בייצור ושיווק הלבשה תחתונה, גרביים, חולצות ובדים, הודיעה עם הדוחות כי תחלק בתחילת ספטמבר דיבידנד של 3.5 מיליון דולר לבעלי המניות ב-23 באוגוסט. מדובר בדיבידנד השלישי במספר שתחלק החברה השנה - בהיקף זהה. נכון להיום יתרת הרווחים לחלוקה של החברה עומדת על כ-216.6 מיליון דולר. החברה גם הודיעה כי השלימה את תוכנית הרכישה העצמית של מניותיה בגובה 6.9 מיליון דולר.

נזכיר כי בסוף חודש יוני האחרון הודיעה דלתא על עסקת הרכישה הגדולה בתולדותיה, בהיקף של 120 מיליון דולר. היא צפויה לקבל לידיה 3 מותגי פרימיום: בשוק הג'ינס (For All Mankind 7) ובתחום ההלבשה העליונה לנשים ולילדים (Splendid ו-Ella Moss), בהם מחזיקה כיום חברת V.F Corporation האמריקאית. מדובר בכניסה משמעותית ראשונה של דלתא לפעילות בתחום הג'ינס. השלמת העסקה צפויה לכל המוקדם עד סוף הרבעון השלישי השנה בהתאם לקבלת האישורים הנדרשים.