משרד התקשורת יקים צוות עבודה לביטול ההפרדה המבנית בבזק

זאת למרות שבכירים במשרד אמרו כי לא יהיה מנוס מלקיים שימוע ציבורי בנושא, ולמרות התנגדות האוצר והתקוממותן הצפויה של פרטנר וסלקום

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת יקים צוות עבודה משותף עם בזק לביטול ההפרדה המבנית בחברה, שבו יגובשו התנאים למהלך. לא ברור מדוע נעשה מהלך כזה אף על פי שבכירים במשרד כבר צוטטו כאומרים שלא יהיה מנוס מעריכת שימוע ציבורי בנושא. יוצא אפוא, כי המשרד מנסה לקדם את ביטול ההפרדה, בעוד שבמשרד האוצר ישנה התנגדות למהלך גורף של ביטול, וסביר להניח כי גם משרד המשפטים, פרטנר וסלקום יתקוממו נגד צעד חד צדדי כזה.

ההפרדה המבנית בבזק מחייבת כל חברה בקבוצה לפעול באופן עצמאי ונפרד. מכך נגזר שהיא אינה יכולה למכור חבילות שירותים שיש בהן הנחה לעומת רכישת כל שירות בנפרד.

ל"גלובס" נודע שההחלטה של משרד התקשורת לקדם את ביטול ההפרדה המבנית קשורה ככל הנראה לכך שמי שאמור לקבל את ההחלטות בנושא הוא השר צחי הנגבי, שמונה לטפל בנושאי בזק בגלל חוות-הדעת של היועץ המשפטי לממשלה שאוסרת על ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לעסוק בכך בשל קשריו החבריים עם בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ'. הנגבי אמנם נכנס רשמית לתפקיד, אבל הוא ייכנס לעובי הקורה רק בספטמבר, בשל עיסוקים אחרים

יש לומר שהעובדה שהמשרד לא מוכן להתחייב לערוך שימוע ציבורי בשלב הזה היא מטרידה. לא רק בהיבט הפורמלי של מינהל תקין והחובה לתת לציבור להשמיע את דברו, אלא בעיקר משום ששימוע יכול לטייב את התהליך ולקדם את האינטרס של בזק עצמה לביטול ההפרדה.

בהקשר זה יש כמובן להזכיר את התנגדות האוצר לביטול ההפרדה המבנית באופן גורף, ואת העובדה שמשרד המשפטים עשוי להידרש לעניין אי עריכת שימוע. מנגד, משרד התקשורת טוען ששימוע כבר נערך במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי שקבע שר התקשורת לשעבר, משה כחלון. לעומת זאת פרטנר, סלקום וגורמים נוספים טוענים שכבר עברו 4-5 שנים מאז נוסחה המדיניות, שוק התקשורת השתנה מן הקצה, ויש צורך לבנות מנגנון פיקוח אפקטיבי שיתלווה לביטול ההפרדה המבנית בבזק.