מדד הפרסומות ביו-טיוב ביולי: שיא להוט בזכות סטטיק ובן אל תבורי

המהלך כולו זכה ל-17% שיתופים של צופים בחודש יולי ■ כוכבים אחרים שהשתתפו בקמפיינים במדד: ליאת הר-לב, נועה פילטר, יובל סמו ו-Google Street View

קמפיין הוט בן אל תבורי וסטטיק / יוטיוב
קמפיין הוט בן אל תבורי וסטטיק / יוטיוב

הקמפיין של הוט בכיכובם של סטטיק ובן אל תבורי מוביל את מדד מדד הפרסומות של יו-טיוב לחודש יולי - בזכות היקף הצפיות הגבוה בשנה האחרונה. סדרת הסרטונים, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן, הגיעו ל-2.4 מליון צפיות, במהלך שבמסגרתו תרגטו את הפרסומת שלהם לתוכני הווידאו של סטטיק ותבורי שנצפו באותו חודש, כך שכל מי שחיפש קליפ/שיר שלהם ראה לפני זה את הפרסומת.

כידוע, היקף הצפיות ביו-טיוב הוא כספי במהותו, בשונה ממדד המדוברות שמפרסם "גלובס", הבוחן כמה דיבור יצר הקמפיין. עם זאת, כשבוחנים את נתוני הקמפיין ברזולציה של צפייה אורגנית - צופים שבחרו לשתף אותו שלא באופן ממומן - מגלים כי הקמפיין הגיע לצפייה אורגנית של 24% לפרסומת הראשונה המלאה ו-17% למהלך כולו. מבחינת תרגום הקמפיין לחיים בפועל, בהוט מדווחים כי בעקבותיו חל גידול של 31% במתחברים לשירות ה-VOD ו-48% בהזמנות בשירות.

במקום השני ממוקמת הפרסומת לכאל בכיכובה של ליאת הר-לב. בדרכה המשעשעת היא מגלמת בחורה שמנסה להיזכר איך רשמה את הקוד הסודי של הכרטיס בטלפון הנייד - חנן אשראווי, קודי מידן, יע-קוד כהן. הקמפיין קיבל טיזר קצר בטלוויזיה שהפנה את הצופים לסרטון המלא ביו-טיוב והגיע להיקף של כמעט מיליון צפיות, 8% מהן אורגניות. הכישורים הקומיים של הר-לב מספקים את הסחורה, ולמרות אורכו של הסרט - 1:50 דקות - הוא קיבל זמן צפייה ממוצע גבוה מהרגיל של 1:29 דקות.

כאל מדווחת כי הקמפיין הביא לזינוק של 62% בכמות משחזרי הקוד בפועל, הכפיל את כמות הכניסות לאתר שחזור הקוד הסודי והביא לשיא חודשי של כל הזמנים בכמות הגולשים הפעילים באפליקציה.

במקום השלישי ממוקם הקמפיין של פיוז טי. במסגרת הקמפיין, שעלה באמצעות גליקמן-שמיר-סמסונוב, חבר המותג ל-Google Street View ויצר איתו שיתוף-פעולה שבמסגרתו צרכנים שמזהים במשחק דיגיטלי את היעד בעולם יכולים לטוס אליו. עבור הפעילות יצרו כלים מבוססי דאטה מיוחדים, ובאמצעות המדיה טורגט לכל קהל יעד הסרטון של החופשה המתאימה לטעם שלו. הפעילות הביאה לכמיליון משחקים וליותר מ-800 אלף ניחושי יעדים.

הקמפיין של גלידות נסטלה, בכיכובה של היו-טיוברית "נועה פילטר" (השחקנית מעיין רובין), הוא קליפ פארודי על להיטי קיץ מפורסמים, שעלה כחלק מפעילות הקיץ לטילון אקסטרים. הקמפיין הגיע לצפייה אורגנית גבוהה מהרגיל - 26%, יש להניח כי בין היתר בגלל מעורבות גבוהה במדיה של קהל היעד שלו - צעירים.

בקליפ של "קיץ אקסטרים" אפשר לראות הופעות אורח של כוכיב יו-טיוב נוספים - הזמרת נועה קירל, שחר סויקיס וכוכב הריאליטי טילטיל. במקביל לעליית הקליפ ביו-טיוב נעשו מהלכים בזירות אחרות בקרב בני-נוער כמו אינסטגרם, סנאפצ'ט, ולראשונה בישראל באפליקציית מיוזיקלי - שאפשר להעלות בה קליפים בליפ דאב (דיבוב).

הקמפיין הביא ליותר מ-6 מיליון חשיפות ברשת ולמעלה מ-100 אלף אינטראקציות לקמפיין בכל זירות הדיגיטל שבהן עלה. עד היום רשם הקמפיין ביו-טיוב כמיליון צפיות עם אחוז צפיות אורגניות של 36% וזמן צפייה ממוצע של 1:36 דקות מתוך 2:35.

ישראכרט עלו בקמפיין בדיגיטל בלבד להטבה שהעניקו לבעלי הכרטיס בעלי אקספרס, בכיכובו של יובל סמו ובדיבוב של דוברת סינית. הסרטון הראשון שעלה לרשת הגיע לאחוז צפיות אורגני של 23%, ושני הסרטונים יחד - הגירסה הארוכה והקצרה - הגיעו ל-9%. סקרי יו-טיוב מראים כי בעקבות הקמפיין חלה עלייה של 43% בחיפושי המותג "עלי אקספרס" בקרב הנחשפים לפרסומת ביו-טיוב.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לצפות בהן מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי החברה האמריקאית vidIQ הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידאו למותגים מסחריים וגופי בידור.

מדד
 מדד