כך חוסכים אלפי שקלים במחיר החופשה: מפסידים יום לימודים

מי שבכל זאת ירצה לצאת לנופש באוגוסט יוכל לחסוך לא מעט - בתנאי שיחזור ארצה בתחילת ספטמבר ■ הפערים במחירים מגלמים חיסכון של עד 40% ■ מדריכים בתחום

חופשה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חופשה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חודש ספטמבר מהווה חלון הזדמנויות לחופשה במחירים מוזלים כפי שפרסמנו השבוע, אולם מי שבכל זאת ירצה לצאת לנופש בחודש אוגוסט יוכל לחסוך לא מעט - בתנאי שיחזור ארצה בתחילת ספטמבר. אם מדובר במשפחה, הורים שיסכימו שילדיהם ידלגו על יום או יומיים מפתיחת שנת הלימודים, יחסכו אלפי שקלים.

והשנה, היות שה-1 בספטמבר חל ביום חמישי, מדובר בנופשים שמועד חזרתם הוא עד ליום ראשון, כלומר הזדמנות לסוף שבוע ארוך והפסד של שני ימי לימודים בלבד (ואפילו יום לימודים אחד כאשר מדובר על מוסד חינוך שלא פעיל בימי שישי).

"אוגוסט הוא החודש הכי מתויר בשנה. סיום הקייטנות לצד החופשות המרוכזות במוסדות הממשלה, בעיריות, בבתי המשפט ובגופים אחרים הביא לכך שמרבית החופשות מתרכזות לשבועיים האחרונים של אוגוסט. זו הסיבה גם שמחירי הטיסות והנופשונים בתקופה זו בשיאם", אומר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא.

לדבריו, "השנה אנחנו רואים לראשונה הסטה של תנועת משפחות לסוף אוגוסט, כאשר החזרה לארץ היא לאחר פתיחת שנת הלימודים".

חיסכון של עד 40%

לדברי אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה!טורס, הפערים במחירים בין נופשים שנערכים באוגוסט (יציאה וחזרה) ובין נופשים שמועד החזרה שלהם הוא בתחילת ספטמבר מגיעים ל-40%.

"באופן מסורתי, עם הקרבה לסיומו של החופש הגדול, רמת הביקושים יורדת, וכך גם המחירים בהתאם. משפחה שתהיה מוכנה להתפשר על תאריכי החזרה ולהפסיד אפילו יום אחד מתחילת הלימודים - תוכל לחסוך עד 40% ממחיר החופשה, מה שיכול להסתכם ב-4,000-6,000 שקל למשפחה".

בין הדוגמאות שמספק קרסו, חופשה במלון אאוט אוף דה בלו בדרגת 5 כוכבים בכרתים - נופש למשפחה ל-4 לילות על בסיס הכול כלול שיתקיים בסוף אוגוסט - תעלה למשפחה של זוג ושל שני ילדים כ-4,500 דולר (17,000 אלף שקל), בשעה שחופשה בסוף אוגוסט וחזרה ב2.9 לאותו מלון ובאותו פורמט תעלה לאותה משפחה כ-3,000 דולר (כ-11,500 שקל) - חיסכון של כ-35% המסתכם ב-5,600 שקל.

מנהלת השיווק של אשת טורס, גלית זכאי, מוסיפה כי מחירים אטרקטיביים לתקופה זו, כלומר יציאה בסוף אוגוסט וחזרה בתחילת ספטמבר, אפשר למצוא גם בבתי מלון בישראל, כמו גם באתרים באגן הים התיכון. ואכן, נופש במלון רויאל גארדן באילת יעלה למשפחה עם שני ילדים כ-7,700 שקל בסוף אוגוסט, לעומת כ-4,700 שקל למי שידרים לאילת ב-28 באוגוסט וישוב ב-1 בספטמבר - חיסכון של כ-40% המסתכם בכ-3,000 שקל (באמצעות איסתא).

בחברת הדקה ה-90 מעריכים כי לאור העובדה שהשנה ה-1 בספטמבר יחול ביום חמישי, תגדל כמות הנוסעים שינצלו את התזמון הזה לחופשה בסוף הקיץ. לדברי דנה לביא, מנכ"לית החברה, מספר הנופשים השנה בפורמט הזה יהיה גדול בכ-10% ביחס לשנה שעברה.

מפסידים יום לימודים  - וחוסכים
 מפסידים יום לימודים - וחוסכים