וול סטריט ננעלה בעליות שערים קלות; טוויטר איבדה 5.8%

אתמול פורסמו פרוטוקולי ישיבת הפד האחרונה, שהצביעו על חילוקי דעות באשר לעתיד המדיניות המוניטרית ■ וול מארט עקפה את התחזיות ■ הנפט טיפס עד כ-3%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים קלות, כשברקע עלייה במחירי הנפט ונעילה חיובית בבורסות אירופה. אמש ננעל המסחר בניו-יורק בעליות שערים.

 

בעוד שעונת הדוחות נמצאת בישורת האחרונה, המשקיעים מתמקדים כעת בשאלת מיליון הדולר - האם הפד ייעלה את הריבית פעם נוספת השנה. אתמול פורסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי, שהצביעו על חילוקי דעות בקרב חברי ועדת השוק הפתוח בכל הנוגע לשאלת הריבית. 

בסיומה של הישיבה קבעו חלק מחברי ועידת השוק הפתוח שבקרוב העלאת ריבית תהיה הכרחית. המשקיעים מתמחרים כעת סיכוי של כ-41% להעלאת ריבית בדצמבר, כאשר לפי חלק מהערכות, הפד אינו מעוניין לערער את השווקים לפני הבחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר ולכן יפעל רק חודש לאחר מכן.

הנפט  המשיך להיסחר בתנודתיות על רקע הגישושים בין יצואניות הנפט הגדולות, וביניהן רוסיה וסעודיה, לגבי האפשרות של הגבלת תפוקת הזהב השחור. מוקדם יותר היום חצה הברנט את רף ה-50 דולר לחבית בעוד ה-WTI קפץ בכמעט 3% ונסחר סביב 48 דולר לחבית.

בזירת המאקרו האמריקאית, היום לפני הפתיחה פורסמו תביעות האבטלה בשבוע שהסתיים ב-13 באוגוסט. מספר דורשי האבטלה הסתכם בכ-262 אלף, בעוד בשוק ציפו לרמה גבוהה יותר של כ-265 אלף.

במקביל, פורסם מדד הייצור של פילדלפיה, שטיפס ביולי לרמה של 2 נקודות, מעל התחזיות שציפו עלייה לרמה של 1.4 נקודות ולאחר קריאה שלילית של 2.9 נקודות בחודש הקודם.

סיסקו  הודיעה היום באופן רשמי כי בכוונתה לפטר כ-5,500 עובדים, כ-7% מכוח העבודה העולמי שלה. המהלך ייצא לפועל בתחילת 2017. במקביל, החברה פרסמה את תוצאותיה ועקפה את תחזיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בהכנסות.

 

מניית טוויטר נסחרה בירידות לאחר שבית ההשקעות האמריקאי המוביל Evercore חתך את תחזית היעד שלו למניה והמליץ על מכירתה. זאת, לדברי בית ההשקעות, מאחר שהרשת החברתית מאבדת ממשתמשיה ומאחר שהמפרסמים ששילמו לה נוטשים אותה לטובת המתחרות שלה.

ענקית הקמעונאות וול מארט  דיווחה לפני הפתיחה על רווח נקי של 3.77 מיליארד דולר או 1.21 דולרים למניה ברבעון השני של השנה, מעל צפי האנליסטים לרווח של 1.02 דולרים למניה. ההכנסות הסתכמו בכ-121 מיליארד דולר, בעוד בשוק ציפו להכנסות של כ-120.2 מיליארד דולר.

גאפ  ואפלייד מטריאלס  ידווחו על תוצאותיהן אחרי הסגירה.