נעילה חיובית במחזור דליל בבורסה; אלרוב נדל"ן זינקה 9%

ירידות שערים קלות חתמו את המסחר שלשום בוול סטריט ■ האם מתקרבת שעתה של העלאת ריבית בארה"ב? ■ מיטב דש ממשיכה לעלות על רקע מגעים למכירתה ■ אלרוב נדל"ן בלטה במסחר על רקע תוצאות הרבעון השני

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א') בעליות שערים קלות, לאחר ירידות השערים הקלות שחתמו ביום שישי את המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר נותר דליל יחסית והסתכם בכ-381 מיליון שקל.

 

בשווקים ממשיכים לנסות ולהעריך לאן יתפתחו חילוקי הדעות בפדרל ריזרב באשר לעיתוי העלאת הריבית בארה"ב. נזכיר כי בשבוע שעבר התפרסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה, מהם עולה כי יש בפד אשר מבקשים להעלות את הריבית בטווח הזמן הקרוב, ואפילו חבר פד אחד שהצביע בעד העלאת ריבית כבר בישיבה האחרונה.

יש המעריכים כי דוח תעסוקה חזק מהציפיות לחודש אוגוסט יכריע את הכף, ויאותת באופן משמעותי על העלאת ריבית כבר בחודש הבא.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי המדיניות המוניטרית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון. הבנקים המרכזיים של אירופה, בריטניה ויפן, צפויים להמשיך ולפעול באגרסיביות כדי לתמוך בפעילות הכלכלית במדינות אלו. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה בעולם תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעליה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים.

בבנק אגוד מעריכים ביחס לשוקי המניות כי "רמת הריביות המוניטריות הנמוכה בעולם ממשיכה לתמוך בשוקי המניות לטווח הארוך, אם כי קיימים עדיין גורמי אי ודאות ביניהם השלכות הברקזיט העשויים להשפיע על המסחר. תנודתיות צפויה ללוות אותנו בתקופה הקרובה. מומלצת השקעה במניות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים ומניות דיבידנד. אנו ממשיכים בהמלצתנו להיחשף לדולר גם באמצעות האפיק המנייתי".

בהלמן אלדובי כותבים היום כי "שוקי המניות עלו בצורה משמעותית בשבועות האחרונים, אבל נראה שהמגמה החיובית תימשך, לנוכח המשך הזרמות כמותיות באירופה ואנגליה, התוכניות הכלכליות ביפן ותשואות השפל באג"חים אשר דוחפות גם הן משקיעים לשוק המניות".

בהלמן אלדובי מסבירים בנוסף כי התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח, ומעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים. עם זאת, כלכלני בית ההשקעות ממליצים לשמור על חשיפה מסוימת לשוק המניות.

חלל תקשורת  בלטה במסחר לאחר שדיווחה היום כי הלווין עמוס 6 ישוגר בתחילת ספטמבר, לאחר שנתיים של עיכובים.

אלרוב נדל"ן  זינקה בחדות על רקע פרסום התוצאות הכספיות של הרבעון השני וכוונתו של בעל השליטה אלפרד אקירוב להנפיק חלק מהחברה בשוויץ.

צבי סטפק ואלי ברקת מנהלים מגעים למכירת בית ההשקעות מיטב דש  לידי קרן הפרייבט אקוויטי הסינית-אירופית XIO. "החברה קיבלה פנייה מקרן השקעות בינלאומית להתקשר בעסקה לרכישת מלוא הון מניות החברה. לאור תנאי העסקה המוצעת, החליט דירקטוריון החברה לקיים מגעים עם המציעה במטרה לבחון את מתווה העסקה והיתכנותה", הודיעה החברה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]