הלמן אלדובי: התנודתיות תימשך, להישאר בחשיפה מנייתית

בית ההשקעות בסקירה שבועית: שוקי המניות עלו בצורה משמעותית בשבועות האחרונים, אבל נראה כי המגמה החיובית תימשך

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

בפתיחתו של שבוע מסחר חדש בבורסת תל אביב, מפרסם היום (א') בית ההשקעות הלמן אלדובי סקירה שבועית, במסגרתה נכתב כי "שוקי המניות עלו בצורה משמעותית בשבועות האחרונים, אבל נראה שהמגמה החיובית תימשך, לנוכח המשך הזרמות כמותיות באירופה ואנגליה, התוכניות הכלכליות ביפן ותשואות השפל באג"חים אשר דוחפות גם הן משקיעים לשוק המניות".

בהלמן אלדובי מסבירים כי התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח, ומעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים עדיין להיסחר ברקע ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, אי בהירות בנוגע למצב הכלכלי בסין, המשך ההאטה ביפן וספקולציות על מועד העלאת הריבית בארה"ב.

עם זאת, כלכלני בית ההשקעות ממליצים לשמור על חשיפה מסוימת לשוק המניות, זאת לאור הריביות הנמוכות בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים הגוזרות תשואה נמוכה מידי בנכסים חסרי סיכון.

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, ממשיכים בהלמן אלדובי להעדיף את השוק האמריקאי ומעניקים לו משקל גבוה יותר באלוקצית התיק, אך ממליצים להגדיל מעט חשיפה גם לשוק האירופאי, זאת לנוכח פערי התמחור בינו לבין השוק האמריקאי.