נהג שנכנס לנתיב המהיר כדי להעלות או להוריד נוסעים - יקבל החזר

כך לפי פשרה בתביעה ייצוגית ■ נהג שיפנה לחברת הנתיב המהיר ויצהיר כי עשה שימוש בנתיב רק כדי להוריד או להעלות נוסעים במקטע הראשון - יהיה זכאי להחזר אגרת הנסיעה

הנתיב המהיר / צילום: יחצ
הנתיב המהיר / צילום: יחצ

פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת הנתיב המהיר: רכב שנכנס לנתיב הנהיר במטרה להוריד או לאסוף נוסעים וחויב באגרת נסיעה - יהיה זכאי להחזר. מדובר על כל רכב שנכנס למטרה זו מאז הוקם הנתיב המהיר בשנת 2011.

התביעה הוגשה בטענה להטעיה ולתרמית ולשלל הפרות של חוק הגנת הצרכן, היות והחברה נהגה לחייב נהגים שנכנסו לנתיב המהיר רק לשם הורדת או העלאת הנוסע במקטע נסיעה ראשון.

נהג אשר עשה כן וחויב עבור נסיעה במקטע הראשון למרות שלא המשיך בנסיעה בנתיב - יוכל לפנות לחברה ולהצהיר כי עשה שימוש במקטע הראשון של העלאה/הורדת נוסע, וכי לא ידע כי לשם כך היה עליו להתייצב בעמדת הבידוק לשם קבלת פטור מתשלום אגרת הנסיעה.

ההצהרה תכלול את פרטי המשתמש ואת פרטי הרכב (פרטים לגבי אופן הפנייה מופיעים באתר האינטרנט של הנתיב המהיר). לאחר שיאושר כי אותו אדם חויב בתשלום - הוא יקבל החזר, כאשר אם קיבל דרישה לתשלום וטרם שילם, הוא פטור ממנה.

בנוסף יבוטלו הליכי גבייה במקרה שננקטו כנגד נהגים שנכנסו לנתיב למטרה זו.

הסכם הפשרה קובע בנוסף גמול של 10,000 שקל לתובעת ושל 90,000 שקל לעורכי דינה, דורי ברקל ודן רינגל.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988