הטיפ היומי: ענקית משקאות קלים שצפויה לדאוג לבעלי המניות

במחלקת המחקר של ברקליס ממליצים "תשואת יתר" על מניית FEMSA, במחיר יעד של 110 דולר, 11% מעל מחיר השוק

FEMSA / צילום: בלומברג
FEMSA / צילום: בלומברג

חברת המשקאות FEMSA נסחרת בבורסת ניו-יורק (סימול: FMX) ושווי השוק שלה הוא 35.3 מיליארד דולר. החברה, הממוקמת במקסיקו, עוסקת בייצור, בהפצה ובשיווק של משקאות קלים, בעיקר באמריקה הלטינית, כחלק משיתוף-פעולה עם קוקה-קולה. נוסף על כך היא מפעילה חנויות נוחות במקסיקו, ומחזיקה בנתח ממניות היינקן.

חברת FEMSA היא חברה מובילה בשוק הצרכני, עם חשיפה לשוקי אמריקה הלטינית באמצעות קוקה-קולה ובאופן עצמאי. החזקתה הפיננסית ב-20% ממניות היינקן עשויה לאפשר לה לממן רכישה משמעותית נוספת באמריקה הלטינית, אך אנחנו מאמינים שסביר יותר שהחברה תבחר לגייס חוב ו/או לממן רכישה באמצעות תזרים המזומנים שלה מפעילות.

לאחרונה, FEMSA הרחיבה את פעילותה בצ'ילה באמצעות רכישת החברות Sofocar (רשת בתי מרקחת) ו-Big John (רשת חנויות נוחות), מה שלדעתנו מצביע על כוונתה לבסס את הפעילות הגדולה ביותר שלה (משקאות קלים) בצ'ילה, במוקדם או במאוחר. לחברה יש היסטוריה של רכישות ממושמעות, ואנחנו מאמינים שאם היא תמשיך להתרחב באזור, היא תציב את בעלי המניות בראש סדר העדיפויות שלה, ותתמקד בהחזרים טובים ולא רק בהגדלת העסק לצורך צמיחה.

FEMSA מובילת שוק צרכנית במקסיקו, ומובילה במקסיקו גם בשוק חנויות הנוחות; במקסיקו ובצ'ילה היא מובילה גם בשוק בתי המרקחת. בעבר היא השקיעה גם בתחום תחנות הדלק, והיא נמצאת בעמדה טובה לדעתנו ליהנות מהליברליזציה בשוק האנרגיה המקסיקני בשנים הקרובות.

בעוד שלפני עשור ל-FEMSA הייתה תלות גבוהה מאוד בעסקי המשקאות הקלים - 64% מהמכירות ו-86% מה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) - כיום ההכנסות וה-EBITDA שלה מגוונים בהרבה, וב-2015 פעילות זו הייתה אחראית ל-50% מהמכירות ול-67% מה-EBITDA. אנחנו מאמינים ש-FEMSA תמשיך לגוון את פעילותה מעבר לתחום המשקאות הקלים, באמצעות אסטרטגיית צמיחה אורגנית ולא אורגנית, והיא תהפוך עם הזמן לחברת משקאות/קמעונות משולבת.

אנו מחשבים את שווי השוק של FEMSA על בסיס סיכום כל חלקי הפעילות של החברה, ומחיר היעד שלנו למניה מגיע ל-110 דולר, 11% מעל מחיר השוק. המלצתנו למניה היא "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, ברקליס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם