נסטלה תשיק קורנפלקס צהוב הדומה למוצר של תלמה

פועלת לייבא בדחיפות קורנפלקס בשם GoFree ■ במקביל לקריסת נתח השוק של יוניליוור בגלל פרשת הסלמונלה, זינק נתח השוק של אסם-נסטלה בשוק דגני הבוקר המקומי ל-50%

קבוצת אסם-נסטלה מנצלת את חולשתה של יוניליוור בשוק דגני הבוקר: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה פועלת לייבא בדחיפות לישראל קורנפלקס צהוב, בדומה ל"קורנפלקס של אלופים" של תלמה, אחד המותגים הנמכרים ביותר של יוניליוור.

מדובר במוצרים שאסם-נסטלה לא שיווקה עד כה בישראל, ככל הנראה כיוון שהעריכה שאין לה סיכוי להצליח ולשווק אותו בשוק המקומי, בשל השליטה ללא עוררין שהיתה לחברת יוניליוור בקורנפלקס הבסיסי, כמו גם בשוק דגני הבוקר.

דגני הבוקר החדשים של אסם-נסטלה נקראים GoFree, ולצד שם המוצר יופיע על האריזה הכיתוב "קורנפלקס פתיתי תירס קלויים". הקבוצה תשווק למעשה שני מוצרים: האחד קורנפלקס רגיל והשני קורנפלקס בתוספת דבש, אף הוא דומה למוצר של תלמה-יוניליוור.

בקבוצת אסם-נסטלה קיבלו את ההחלטה לייבא את דגני הבוקר החדשים לאור ההצלחה שהחברה רושמת בשוק דגני הבוקר מאז תחילת משבר הסלמונלה של יוניליוור. אסם-נסטלה, שבמשך שנים דשדשה כשחקנית השנייה בשוק עם כרבע מהמכירות בלבד, הצליחה להגיע לנתח שוק של 50%, בזמן שנתח השוק של תלמה-יוניליוור קרס.

המוצרים החדשים של החברה עדיין לא הגיעו לישראל, אך התוכנית היא להשיקם כאן כבר בשבועות הקרובים.

משיחות עם רשתות השיווק עולה כי חברת יוניליוור עדיין לא רשמה התאוששות במכירות דגני הבוקר שלה, והמותגים שנפגעו ממשבר הסלמונלה ממשיכים להראות היחלשות. המותג "קורנפלקס של אלופים" או קורנפלקס רגיל בהכשר בד"צ, שבו נמצא סלמונלה, הוא רב-מכר ונחשב מבחינה כמותית למותג הנמכר ביותר.

"יוניליוור נשארת עדיין בנתח שוק של 35%", אומר אחד הקמעונאים. "עדיין קונים אותם, אבל זה לא מה שהיה. ההתאוששות מינורית. הם רחוקים מאוד מנתחי השוק שהיו להם, ונראה שהעסק זוחל". 

קמעונאי אחר אומר ל"גלובס" כי "אסם-נסטלה חצו את קו המכירות של 50%".

- אם אסם-נסטלה תחל לשווק קורנפלקס צהוב, יש לזה סיכוי?

"בוודאי. אם הצרכן מביע אמון במותגי נסטלה כמו האני נאט צ'יריוס ושאר מותגי הילדים, מחר הוא יסכים לנסות קורנפלקס צהוב רגיל של נסטלה, במיוחד אם המחיר יהיה הגון. מספיק ש-15% מהקהל יאמץ את המוצר ויאהב אותו, כדי שנסטלה תוכל בקלות לקחת ליוניליוור נתח שוק שבימים רגילים לוקח שנים לכבוש. בקורנפלקס צהוב אף מותג אחר בארץ לא הצליח לנגוס בתלמה-יוניליוור, גם כשהיו מתחרים שמכרו את הקורנפלקס במחיר נמוך מאוד, וכאן יש לאסם-נסטלה הזדמנות גם ליצור חדשנות בקטגוריה, גם להביא לתחרות וגם לשבור את המונופול הבלעדי שהיה ליוניליוור בקורנפלקס הצהוב". 

כזכור, לפני שבועות אחדים התברר כי דגני בוקר של תלמה-יוניליוור זוהמו בחיידק הסלמונלה שבא במגע עם המוצרים בקו האריזה במפעל בערד. מדובר בתקלת ייצור חמורה שיוניליוור ישראל הצליחה להסתיר במשך חודש, ורק לאחר מכן היא הודתה בזיהום והבטיחה שהמוצרים לא שווקו לצרכנים. מאוחר יותר, ורק לאחר שמשרד הבריאות חייב את החברה לפרסם את סדרות המוצרים, התברר כי חלק מדגני הבוקר המזוהמים בסלמונלה - וביניהם "קורנפלקס של אלופים", קורנפלקס בד"צ ו"קוקומן" - יצאו משערי המפעל ושווקו לצרכנים בישראל.