ישרס של שלמה איזנברג פורחת: רווח של 116 מיליון שקל במחצית

החברה מסרה החודש בניין בחולון לאלביט מערכות ואלישרא, אשר צפוי להגדיל את ההכנסה התפעולית שלה ב-15 מיליון שקל בשנה

שלמה איזנברג / צילום:איל יצהר
שלמה איזנברג / צילום:איל יצהר

חברת ישרס, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב והנדל"ן למגורים, דיווחה הבוקר (ב') על תוצאותיה ברבעון השני ובחצי הראשון של 2016. ישרס, הנמצאת בשליטת שלמה אייזנברג, רשמה ברבעון השני הכנסות בהיקף של 96.8 מיליון שקל, ירידה של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של ישרס הצטמק ב-6.5% ועמד על 62.3 מיליון שקל ואילו ירידה בהוצאות המימון הביאה לעלייה של 20% ברווח הנקי ל-28.8 מיליון שקל ברבעון.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה, רשמה ישרס  עלייה של 2.4% בהכנסות לרמה של 242 מיליון שקל וגידול של 11.2 ברווח התפעולי שהסתכם בכ-11.2 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה ישרס עלייה של 104% ברווח הנקי ל-116.4 מיליון שקל, בין השאר על רקע צמצום בהוצאות מימון ובתשלומי המסים. מניית ישרס ביצעה מהלך עלייה של קרוב ל-40% בשנה האחרונה, ושוויה של החברה בבורסה חצה את רף ה-1.8 מיליארד שקל.

מכירות בהילוך ראשון בירושלים

מכירת הדירות בפרויקט הדגל של ישרס בירושלים, כתר דוד (לשעבר ימק"א), ממשיכה להתנהל בעצלתיים. במהלך הרבעון נמכרו עוד שתי דירות יוקרה בפרויקט בהיקף כספי של 22.5 מיליון שקל (רווח גולמי של 9.5 מיליון שקל) ונותרו למכירה עוד 34 דירות מתוך 140 דירות שנבנו בפרויקט.

ישרס רשמה NOI (הכנסה תפעולית נקייה) של כ-136 מיליון שקל במחצית הראשונה, בדומה למחצית המקבילה אשתקד. ה-FFO (תזרים תפעולי נקי) של ישרס הסתכם בכ-90 מיליון שקל, לעומת כ-65.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

ישרס מדווחת כי מסרה החודש בניין החדש במתחם בחולון בשטח כולל של כ-26 אלף מ"ר לאלביט מערכות והחברה הבת שלה אלישרא, המצטרף לבניין קיים בשטח של כ-24 אלפי מ"ר. המתחם, הכולל כ-50 אלף מ"ר וכ-1,400 מקומות חניה, הושכר לאלביט מערכות ולאלישרא לתקופה של 15 שנה, עם שתי אופציות להארכתו ב-3 שנים.

ישרס מעריכה כי ההכנסות נטו משכר דירה (NOI) מהנכס יסתכמו בכ-24 מיליון שקל בשנה, מתוכם כ-15 מיליון שקל בגין הבניין החדש. ההכנסות מהנכס צפויות לבוא לידי ביטוי לראשונה בדוחות הרבעון השלישי של השנה.

עוד עולה מדוחות החברה למחצית הראשונה, כי היא מנהלת מגעים למכירת כל זכויותיה בשני נכסים: פרויקט משרד החוץ בירושלים וקרקע ברחוב החולה ברמת-גן. פרויקט משרד החוץ רשום בספרי החברה בשווי של כ-240 מיליון שקל והקרקע ברמת-גן רשומה בשווי של כ-42 מיליון שקל. החברה מציינת כי במידה שהמגעים יבשילו לכדי עסקאות, התמורה מהנכסים צפויה להיות גבוהה מעלותם בספריה.