קבוצת מר תקים מערך שליטה ובקרה בשדה התעופה בתמנע

במסגרת הפרויקט, שצפוי להסתיים במהלך 2017, יותקנו מערכות שליטה ובקרה תפעולית בנמל התעופה "רמון" בזמן אמת ■ היקף החוזה: כ-15 מיליון שקל

קבוצת מר  העוסקת במתן פתרונות בתחומי הביטחון והתקשורת, זכתה במכרז לתכנון, אספקה, התקנה ותחזוקת מערכות טכנולוגיות בנמל התעופה הבינלאומי החדש של ישראל, ע"ש אילן ואסף רמון, שבתמנע. היקף החוזה מוערך בכ-15 מיליון שקל.

נמל התעופה החדש בתמנע הינו נמל תעופה בינלאומי ופנים ארצי הצפוי להחליף את שדות התעופה הקיימים היום באילת ובעובדה, וצפוי לשרת כ-2 מיליון נוסעים בשנה.

הנמל, שאמור להתחיל לפעול בחודש אפריל 2017, יכלול טרמינל נוסעים ואולמות "דיוטי-פרי" מרווחים לקהל הנוסעים, חניות למטוסים, מסלולי המראה והסעה, מגדל פיקוח חדיש, אזורי תפעול, חנויות נוחות, מערך של כבישים ומגרשי חנייה.

 

קבוצת מר תקים את מערכת המיגון ההיקפי לאורך של 14 ק"מ בשדה התעופה הבינלאומי החדש בתמנע ובנוסף תקים מערכת טמ"ס בהיקף של כ-400 מצלמות לצפייה ובקרה בשטח השדה ובאולמות הנוסעים, מבני התמך והתחזוקה, מערכת בקרת כניסה בשדה ומערכת כריזה. 

החברה תטמיע במוקד הבקרה של שדה התעופה את מערכת השליטה והבקרה Secure-M NG פרי פיתוחה, אשר תשלוט על כלל המרכיבים ובנוסף ימומשקו למערכות התפעוליות והבטיחותיות בשדה.

במסגרת ההסכם תספק קבוצת מר גם שירותי תחזוקה, הדרכה ושירות לשדה"ת במשך 12 שנים. 

ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת מר, ציין כי "אני מברך על המשך העבודה המשותפת עם רשות שדות התעופה באמצעות הקמת המערכות בשדה התעופה החדש בתמנע. האתגרים התפעוליים העומדים היום בפני שדות תעופה בעולם הינם מורכבים ודורשים הסתכלות רחבה על כלל ההיבטים של השדה, החל ממערכות מידע וניהול שדה התעופה, מערכות מתח נמוך, מערכות אבטחה וביטחון, העברת נתונים, IoT ומתן מענה מפני התקפות סייבר וכל זאת תוך שמירה על עקרונות של חסכון באנרגיה ובחשמל וידידותיות לסביבה. אנו נעזרים בניסיון הבינלאומי שלנו בתחומים אלה ובהיקף הפתרונות הרחב של הקבוצה כדי לתת את המענה המיטבי".