נעילה שלילית בת"א; קסטרו טיפסה 2.8%, קנון נפלה 6.8%

נאומה של יו"ר הפדרל ריזרב והתבטאות חריגה של סגנה שלחו את וול סטריט לירידות בסוף השבוע ■ פערי ארביטראז' שלילים במניות הכבדות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') בירידות שערים, על רקע המגמה המעורבת שחתמה את המסחר בוול סטריט ביום שישי.

 

הסיפור של סוף השבוע היה נאומה של ג'נט ילן, יו"ר הפדרל ריזרב, בכנס הבנקים המרכזיים. ילן אמרה בנאום שהנתונים הכלכליים תומכים בהעלאת ריבית למרות הצמיחה הנמוכה.

המשקיעים פרשו את האמירה כניסיון לייצר ציפיות להעלאת ריבית, אולם לאחר מיכן אמר סגנה של ילן, סטנלי פישר, כי קיימת אפשרות לשתי העלאות ריבית עד לסוף השנה - והשוק עבר לירידות שהתחזקו לקראת סוף המסחר. 

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון: "הצהרותיהם של ילן ופישר ביום יצרו (כרגיל) בלבול אצל המשקיעים כפי שזה בא לידי ביטוי בתנודתיות התוך יומית בשווקי המניות והאגח. אפילו ותהיה העלאת ריבית בספטמבר, קשה לראותה כחלק ממגמה של העלאות לאור המדיניות המוניטרית המרחיבה שמונהגת ברוב העולם, מה שעלול ליצור לחץ להתחזקותו של הדולר לאור פערי התשואות אשר מתרחבים. תלילותו של העקום המקומי בעיקר בחלק הארוך שלו לצד ההערכה שהריבית בארץ לא תעלה עוד זמן רב הופכים את המקטע הארוך של העקום לאטרקטיבי".

מניות הארביטראז' הכבדות סגרו היום פערים שלילים כשאת המגמה מובילה מנקיינד .

טבע  שככל הנראה איבדה 2 פטנטים על הקופקסון 40 מ"ג תפתח בפער שלילי של פחות מ-1%.

מיילן  שמנסה לתקן את היחסים עם הקונגרס והמועמדת לנשיאות, הילארי קלינטון, לאחר שהעלתה את מחירי האפיפן ב-400%. בלטה לשלילה במסחר. מיילן, אגב, כבר הודיעה שתוריד את מחירי התרופה.

 

קסטרו  ריכזה עניין לאחר שאתמול פורסם כי החברה הגיע להסכם לרכישת מחצית מקבוצת הודי'ס שכוללת מספר רשתות אופנה לפי שווי של 300-350 מיליון שקל. אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר ברוקראז' בפסגות, התייחסה לעסקה:  "אנו מעריכים כי הרחבת האחיזה של קסטרו בשוק הקמעונאות המקומי עשויה גם להגדיל את הפעילות האינטרנטית נוכח היכולת לשווק מגוון רחב יותר של מוצרים. יתרה מזו, נוכח התחרות הגבוהה בשוק והלחץ על שולי הרווחיות של החברות בתחום אנו מעריכים כי העמקת האחיזה בשוק הקמעונאות המקומי הינו הכרח וצפוי להוליד יתרונות בעתיד".

קנון  דיווחה היום כי התגלתה תקלה במתקן של החברה בדרום אמריקה. IC פאואר, החברה הבת שמפעילה את תחנות הכוח בדרום אמריקה, הודיעה כי ההערכה הראשונית שלה היא שהמתקן שנפגע יחזור לפעילות מלאה בעוד כחצי שנה.