צפו: הסיפור מאחורי השינוי בוואטסאפ שמעורר זעם בעולם

בסוף השבוע עדכנה חברת וואטסאפ את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות באפליקציה הפופולרית, בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, והכניסה שינוי לפיו פרטי המשתמש יועברו לחברה-האם פייסבוק ■ כל הפרטים בוידאו

וואטסאפ / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וואטסאפ / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בסוף השבוע עדכנה חברת וואטסאפ את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות שלה, בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, והכניסה שינוי לפיו פרטי המשתמש יועברו לחברה-האם פייסבוק, כולל מספר הטלפון של המשתמשים. מה שפייסבוק מתכוונת לעשות הוא לנתח את השימוש שלנו באפליקציה: מי אנשי הקשר שלנו, כמה הודעות אנחנו שולחים לכל אחד מהם ובאילו קבוצות אנחנו חברים. כך תוכל לגרום לכך שהפרסומות שמוצגות לנו בפייסבוק יהיו מותאמות יותר לפי תחומי העניין המשותפים שלנו ושל החברים.

מוואטסאפ נמסר, שהחברה רק רוצה לחקור דרכים בהן תתקשרנו גם עם עסקים שאכפת לכם מהם, ועדיין לתת לכם חוויה נטולת באנרים וספאם. הדרך של וואטסאפ לעשות זאת היא לא לאפשר הצגת פרסומות בתוך האפליקציה, אך כן התאמה של הפרסומות בפייסבוק למה שעשינו בוואטסאפ.

כדי לנסות לרכך את המכה, הודגש כי ההודעות המוצפנות יישארו פרטיות ואף אחד אחר לא יוכל לקרוא אותן - לא וואטסאפ, לא פייסבוק ולא אף גורם אחר. מבחינה טכנית, כשנכנסים לאפליקציית וואטסאפ עולה הודעה על תנאי השימוש החדשים, שבה המשתמש נדרש לאשר את השינוי הזה. אם תלחצו על "קריאה נוספת" ותבטלו את ה-V מהאפשרות לשתף מידע עם פייסבוק, זה יכול להידחות מעט. אבל יש להעריך שפייסבוק לא תאפשר לכם להתחמק לעד.

"נרשה לכם ולצדדים שלישיים לתקשר אחד עם השני באמצעות וואטסאפ", נכתב בתנאי השימוש החדשים, במילים אחרות כנראה שכן ישלחו לכם פרסומת, בניגוד להצהרה של החברה שלא יהיו פרסומות. בנוסף, כפי שהודיעה החברה בתחילת השנה, היא תאפשר לחברות לתקשר איתנו ולשלוח לנו עדכונים על שירותים שכבר הזמנו. כך לדוגמה תוכל חברת האשראי להודיע על פעולה חשודה בכרטיס שלנו וחברת התעופה שאנחנו טסים איתה תוכל לעדכן אותנו בשינויים בזמני הטיסות.