נעילה חיובית בוול סטריט בהובלת המגזר הפיננסי

השווקים עדיין מעכלים את נאומה של יו"רית הפד ג'נט ילן בג'קסון הול ■ נעילה מעורבת בבורסות אירופה ואסיה ■ החוזים העתידיים בשוק מתמחרים כעת סבירות גוברת להעלאת ריבית בספטמבר ובדצמבר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, כשברקע נעילה מעורבת בבורסות אירופה, ירידות במחירי הנפט ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. בסוף השבוע האחרון ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים, כאשר הדברים שהשמיעו בכירים בבנק המרכזי האמריקאי בפסגה השנתית של הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול בוויומינג השאירו את המשקיעים מבולבלים למדי.

 

דבריה העמומים של ילן בכנס הבנקאים בג'קסון הול עדיין מהדהדים ומבלבלים את המשקיעים, שתרים אחר רמזים הנוגעים למועד העלאת הריבית בארה"ב. אף שבנאום הפתיחה שלה אמרה ילן שהנימוקים להעלאת ריבית גוברים, דבריה גררו תגובה מתונה בלבד בשווקים. הסיכויים להעלאת הריבית בספטמבר, כפי שהשתקפו בשוק חוזי הריבית, אף ירדו אחרי הנאום, והמניות עלו במקביל לירידה חדה בתשואות אג"ח האוצר.

"ילן לא אוהבת הכרזות בומבסטיות על מדיניות בג'קסון הול, היא רואה בכנס הזה פורום אקדמי יותר", ציין דומיניק קונסטם, מנהל אסטרטגיית הריבית בדויטשה בנק. "אני לא ראיתי בנאום שלה ניסיון לשדר היטב מסר של העלאת ריבית".

אך התגובה הראשונית החלשה של השוק לדברי ילן השתנתה כאשר סטנלי פישר, סגנה של ילן, חזר והדגיש את המסר שלה, ואמר לערוץ CNBC שהעלאת ריבית תהיה על השולחן בישיבת ועדת השוק הפתוח הבאה של הפד, ב-21 בספטמבר, ובכל מקרה יש מקום לשתי העלאות ריבית השנה. לפתע, הבינו המשקיעים שעוד יש סיכוי להעלאת הריבית והעליות בשווקים התנדפו. החוזים העתידיים בשוק מתמחרים כעת סיכויים של 42% להעלאת הריבית בארה"ב בספטמבר וסיכויים של 65% להעלאת ריבית בדצמבר.

ואולם, נראה כי המשקיעים כבר ספקנים באשר לרמזים שבכירי הפד מפזרים. "יש בעיית תקשורת ברורה, והיא קיימת ומחריפה כבר זמן מה", אמר גרגורי פיטרס, מנהל השקעות בכיר בחברת Prudential Fixed Income. "איש כבר אינו מאמין להם. השווקים כבר נכוו מהתכתיבים של הפד, והוא צריך להחזיר לידיו את השליטה".

מה שניתן להגיד בוודאות הוא שדבריהם של בכירי הפד בג'קסון הול הובילו לתנודות בשוק המט"ח. מדד הדולר התחזק מרמה של כ-94.3 נקודות לפני הכנס לרמה של 95.52 נקודות לאחריו. גם היום המשיך המטבע להתחזק מול המטבעות המובילים בעולם, על רקע התגברות הציפיות להעלאת הריבית בארה"ב עוד השנה. 

 

בזירת המאקרו האמריקאית, היום בשעה 15:30 פורסם מדד הליבה למחירי הצרכן לחודש יולי, אשר בהתאם לצפי נותר על כינו, ברמה של 0.1%. באותה שעה פורסמו גם נתוני ההוצאות האישיות לחודש יולי, אשר רשמו עלייה בשיעור של 0.5%. זאת, לעומת צפי לעלייה בשיעור של 0.3%, לאחר שבחודש יוני רשמו עלייה בשיעור של 0.4%.

עונת הדוחות נמצאת בישורת האחרונה שלה והיום לא צפויים להתפרסם דוחות כספיים מהותיים.

הנפט  המשיך לרכז עניין וננעל היום בירידה של 1.4%, כשברקע ספקנות הולכת וגוברת מצד המשקיעים באשר לסיכויים שהיצואניות המובילות יצליחו להגיע להסכם להגבלת התפוקה.

חברת התרופות מיילן , שמתמודדת עם ביקורת עזה בשבועות האחרונים מכיוון וושינגטון סביב מחיר תרופת האפיפן שלה, הודיעה על מהלך מפתיע של השקת גרסה גנרית למוצר שתעלה כ-300 דולר, מחצית מעלות המוצר המקורי. מדובר במהלך לא טריוויאלי והשאלה המרכזית שנשאלת בנושא היא מה יהיו השלכותיו על תוצאות החברה בעתיד.