חודשים בודדים לאחר הגיוס - דוד פתאל חוזר לשוק

ל"גלובס" נודע שבהנפקה ישתתפו מספר מצומצם של משקיעים מוסדיים ■ ההנפקה תתבצע באמצעות הרחבת סדרת האג"ח של רשת המלונות ותישא ריבית שקלית של 3% במח"מ 4.5

דוד פתאל / צילום: אלון רון
דוד פתאל / צילום: אלון רון

פחות משנה לאחר שגייס מהציבור בפעם הראשונה 241 מיליון שקל, דוד פתאל מקבל תיאבון וחוזר לציבור. פתאל יגייס בימים הקרובים 100 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח פרטית, מה שיגדיל באופן משמעותי את רמות החוב של החברה - "פתאל אגח א ". ל"גלובס" נודע כי פתאל יגייס בימים הקרובים 100 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית של אג"ח למספר מצומצם של משקיעים מוסדיים. ההנפקה תתבצע באמצעות הרחבת סדרה האג"ח של החברה שנושאת ריבית שקלית של 3% והיא נסחרת במח"מ 4.5. 

הגיוס של פתאל יגדיל באופן משמעותי את מצבת חובות החברה שמסתכמת נכון לתום הרבעון השני של השנה ב-327.6 מיליון שקל. כאן המקום להדגיש כי האג"ח שהונפקו ויורחבו בימים הקרובים אינם נושאים שיעבודים כלשהן. יש לציין כי חובות החברה למערכת הבנקאית האירופאית כוללים שיעבודים בדרגה ראשונה על נכסים של החברה וכן ערבויות אישיות, מה שלא קיים באגרות החוב שיונפקו בימים הקרובים.

בשנתיים הקרובות צריכה "פתאל אירופה" לפרוע תשלומים של למעלה מ-50 מיליון שקל כשבקופתה יש, נכון לתום הרבעון השני של השנה, 70 מיליון אירו שהם כ-300 מיליון שקל, הונה העצמי של החברה המיוחס לבעלי המניות מסתכם בכ-179 מיליון אירו שהם כ-755 מיליון שקל.