מנכ"ל אפל טים קוק מימש מניות ב-36 מיליון דולר

עם השלמת 5 שנים ממינויו לתפקיד, קיבל קוק חבילת תגמול המוערכת בכ-135 מיליון דולר ■ בכפוף לביצועי אפל, יקבל קוק ב-5 השנים הבאות עוד מניות ב-360 מיליון דולר, לפחות

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

טים קוק בן ה-55 משמש כמנכ"ל אפל  מאז התפטרותו של סטיב ג'ובס ב-2011, ובמרוצת תקופה זו ביצר את מעמדה של החברה כגדולה בעולם במונחי שווי שוק. כעת, ומשמלאו לכהונתו 5 שנים, קיבל קוק חבילת תגמול הכוללת 1.26 מיליון מניות, מתוכן קרוב למיליון שניתנו בשל השלמת התקופה בתפקיד וכן מניות נוספות שניתנו לקוק בשל העובדה שמניית אפל הראתה ביצועים עודפים ביחס לשני-שליש מהחברות הנכללות ב-S&P 500.

הערך הנוכחי של המניות עומד על כ-135 מיליון דולר. קוק בחר לממש כמות השווה ל-36 מיליון דולר, בנוסף למסים שנדרש לשלם בסך 71 מיליון דולר. בנוסף לחבילת התגמול הנוכחית ובכפוף לביצועי החברה, עתיד קוק לקבל 3.5 מיליון מניות של החברה במהלך 5 השנים הבאות. מניות אלו, אם אכן יתקבלו, יהיו שוות לקוק מעל 360 מיליון דולר - בחישוב לפי שווי המניות כיום.

במרוצת שנות ניהולו של קוק, הכפילה אפל את ההכנסות והרווח, ושווי השוק שלה זינק במעל 200 מיליארד דולר ל-575 מיליארד דולר כיום. מנגד, מכירות החברה יורדות בשנים האחרונות, ויש התוהים באשר ליכולתה של החברה להשיק מוצרים חדשניים כבעבר.

ייתכן והבשורה בתחום זה תגיע ב-7 בספטמבר, עם השקתו של מכשיר האייפון החדש מתוצרת החברה, אייפון 7. אירוע ההשקה, שיתקיים בסן-פרנסיסקו, יכול גם לאכזב חלק מהלקוחות המושבעים של החברה - מקורות טוענים כי הדור החדש של מכשיר הדגל לא יציג חידושים משמעותיים בתחום העיצוב ויהיה כמעט זהה מבחינה ויזואלית לקודמו, אייפון 6S

ישנם דיווחים כי אפל ממתינה ל-2017, שבה יצוינו 10 שנים לדור הראשון של המכשיר, על מנת לבצע מהפכה במכשיר - כאשר האפשרויות מגוונות, החל מהסרת כפתור הבית, עבור בעיצוב חדשני מזכוכית וכלה בשדרוג המסך לטכנולוגיית OLED.