קפיצה של 80% בשידורים החיים ביו-טיוב בשנה האחרונה

תחום הלייב סטרימינג צומח, ויו-טיוב מנסה להחזיר את היתרון הראשוני שהיה לה ■ לפי פייסבוק, משך הצפייה בשידור חי של משתמש ממוצע גדול פי שלושה ממשך הצפייה בסרטונים אחרים

מספר הצפיות בשידורים חיים ביו-טיוב זינק ב-80% ב-12 החודשים האחרונים. חטיבת הבידור של גוגל עושה מאמצים להדביק את פייסבוק וסנאפצ'ט בתחום זה. מספר ההזרמות בשידור חי שמועלות לאתר שיתוף הסרטונים גדל ב-30%, לדברי ניל מוהאן, מנהל מוצר ביו-טיוב. עובדה זו משקפת את ההתמקדות המחודשת בתכנים של זמן אמת, בזמן שיריבים חדשים שזה עתה נכנסו לתחום מבצעים השקעות כבדות בשידורי סרטונים ממובייל.

"כשהצרכנים חושבים על סרטונים - בין אם לפי בחירה ובין אם בשידור חי - הם חושבים יו-טיוב. שידור חי הוא חלק מהתמונה", אמר מוהאן. לאחרונה צפו 2.2 מיליון משתמשי יו-טיוב בשידור החי של אליפות אירופה בכדורגל, שלדברי מוהאן היה האירוע החי הגדול ביותר שכיסה יו-טיוב בבריטניה.

ליו-טיוב היה יתרון ראשוני בתחום השידור החי בפלטפורמת המחשב השולחני שלו לפני 5 שנים, אך רק ביוני שעבר הכריז על השקת שירות נייד לקהל מוגבל. טים מליגן, אנליסט בכיר ב-Midia Research, אמר כי סמארטפונים "הופכים יותר ויותר לאמצעי הגישה לווידאו בכל מקום. יו-טיוב חייבת להסתגל לזה במהירות".

יריבים כמו פייסבוק וסנאפצ'ט השיקו קודם כלי לייב סטרימינג במובייל, והם צומחים במהירות. סנאפצ'ט, שהושק לפני 5 שנים, רשם 49 מיליון מבקרים ייחודיים שצפו בתכנים אולימפיים חיים בשבוע הראשון של משחקי ריו 2016 - קרוב לשליש מ-150 מיליון המשתמשים הפעילים היומיים של האתר. לאחרונה חתם סנאפצ'ט על הסכם עם ליגת הכדורגל הארצית בארה"ב לשידורים חיים של קטעים מכל משחקי הכדורגל שלה.

פייסבוק מXרה כי משך הצפייה בשידור חי של המשתמש הממוצע שלה גדול פי שלושה ממשך הצפייה שלו בסרטונים אחרים. "פייסבוק חיזרה באגרסיביות אחר מקצוענים כמו באזפיד והשחקן צ'נינג טייטום, באמצעות תקציב בן 50 מיליון דולר, ויש להם בסיס משתמשים של יותר מ-1.6 מיליארד בני אדם", אמר מליגן. "הצפייה בלייב סטרימינג היא בהיקף של בערך פי שישה מהצפייה בסרטונים מוקלטים, והיא גדלה בהתמדה".

מוהאן אמר כי מה שמבדל את יו-טיוב מפלטפורמות אחרות הוא יכולתו של יו-טיוב לבצע מונטיזציה של תכנים באמצעות עסקות הפרסום שלו. גם אם התוכן כבר אינו חי, הוא ממשיך להניב כסף, לדברי מוהאן. הוא ציין כי יו-טיוב משלם ליוצרים "מאות מיליוני דולרים" בשנה, וכי התשלומים צומחים ב-50% מדי שנה.

השנה הגדיל יו-טיוב את הפרסום החדש ב-30% לעומת 2015 באמצעות שימוש בשורת היוצרים הייחודיים שלו, כגון PewDiePie ו-Zoella, שלהם יש מיליוני צופים קבועים.

"פייסבוק משלמת למקצוענים להתחיל להשתמש בפלטפורמה שלה, בעוד שהמקצוענים של יו-טיוב כבר בנו קהלים בעלי נאמנות גבוהה", אמר מליגן. "מה שיקבע מי ינצח בקרב בזירת הווייאו החי הוא יוצרי התוכן".

הפוסט של פיקוד העורף / צילום מסך
 הפוסט של פיקוד העורף / צילום מסך