דוחות גרועים לרשת גולף: הפסד רבעוני של 30 מיליון שקל

הרשת רשמה הפרשות של קרוב ל-40 מיליון שקל בשל גריעת מוניטין של חנויות מותגי טופשופ וחנות האופנה המקוונת עדיקה

חנות גולף. קבלת פנים למנכ"ל החדש / צילום: ראובן שניידר
חנות גולף. קבלת פנים למנכ"ל החדש / צילום: ראובן שניידר

אחרי דוחות חזקים שהציגו מוקדם יותר החודש חברות האופנה קסטרו ופוקס, מלמדים דוחות הרשת המתחרה גולף  על מגמה הפוכה. גולף סיכמה את הרבעון השני של 2016 עם הפסד כבד של 30 מיליון שקל, המצטבר ל-47 מיליון שקל בתקופת מחצית השנה. את המחצית הראשונה של 2015 סיכמה גולף באיזון.

מה שהעיב על דוחות גולף בסיכום הרבעון השני ופגע גם בתוצאות מחצית השנה שלה היו הפרשות של קרוב ל-40 מיליון שקל שרשמה החברה כתוצאה מגריעת המוניטין של חנויות מותגי טופשופ, שאת רכישת השליטה בה השלימה מוקדם יותר השנה לפי שווי של 56 מיליון שקל, ושל חנות האופנה המקוונת עדיקה, אותה רכשה אשתקד תמורת 40 מיליון שקל.

מהערכות שווי שמצרפת גולף לדוחותיה עולה כי שוויה של פעילות טופשופ, הכוללת את חנויות טופשופ וטופמן, מיס סלפרידג' ודורות'י פרקינס, נחתכה ב-17 מיליון שקל ל-29 מיליון שקל, וזו של עדיקה ירדה בכ-11 מיליון שקל ל-40 מיליון שקל. עוד רשמה גולף ירידת ערך מוניטין של כ-2.5 מיליון שקל בחנויות בלו בירד, בעקבות החלטתה לצמצם את פעילות הרשת.

מגולף נמסר היום (ג') בעניינן של טופשופ ועדיקה כי "הן רכישות נכונות וסינרגטיות לעסקי גולף. נאלצנו לבצע הפחתה בדוחות הרבעון הנוכחי, מכיוון שביצועיהן היו נמוכים מהמצופה, אך אנו בטוחים ביכולתנו לשפרם בעתיד".

בשורה העליונה מציגה גולף עלייה רבעונית של 12% בהכנסות, שהצטברו ל-216 מיליון שקל, ובמחצית השנה צמחו ב-4% ל-394 מיליון שקל. לצד ההשפעה הרבעונית של חג פסח, את העלייה בפעילות מייחסים בגולף לרכישת פעילות מותגי האופנה טופשופ ועדיקה.

גולף, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, מחלקת את פעילותה לשני תחומים עיקריים - אופנת הלבשה ואופנת בית, ובסך-הכול מפעילה 346 חנויות. על רקע מצבה העסקי וההפסדים שהיא מייצרת, החליטה גולף בחודש האחרון "לפעול לסגירת עשרות חנויות מפסידות של רשתות הקבוצה במהלך המחצית השנייה של שנת 2016".

מנהלי הקבוצה, היו"ר אפי רוזנהויז והמנכ"ל רביב ברוקמאייר, שנכנסו לתפקידיהם באחרונה, מסרו היום כי בתקופת הדוח, וביתר שאת ברבעון השלישי, המשיכה החברה בצעדי התייעלות על-מנת לקדם את המעבר לרווחיות תפעולית נאותה. במסגרת מאמצים אלה הוחלט על סגירה מוחלטת של רשת ההנעלה מורטי ושל בלו בירד.

"אנו ממשיכים בהידוק השליטה וצמצום ההוצאות השונות, ובכוונתנו להמשיך במהלך סגירת עשרות חנויות שאינן רווחיות מקרב כלל מותגי הקבוצה", נמסר בהודעת החברה.

זינוק ברווחי פוקס וקסטרו

מוקדם יותר החודש סיכמה המתחרה קסטרו את הרבעון השני עם קפיצה של 125% ברווחיה שהגיעו ל-21 מיליון שקל, וסיכמה את מחצית השנה עם עלייה של 30% ברווח ל-19 מיליון שקל, תוך שיפור גם בהכנסות.

פוקס סיכמה אחריה את הרבעון השני במגמה דומה, עם זינוק של 155% ברווחיה ל-40 מיליון שקל, ובמחצית השנה עם שיפור של 24% ברווח ל-21 מיליון שקל, וגם היא הציגה עלייה במחזורי הפעילות.

תשואת מניית גולף בולטת גם היא לשלילה מול המתחרות, עם צניחה של יותר מ-40% בערכה בשנה האחרונה, לשווי שוק של כ-240 מיליון שקל. 

תוצאות חברות האופנה לרבעון השני
 תוצאות חברות האופנה לרבעון השני