למה מניית אפל איבדה רק 0.8% אתמול - והאם תצנח בהמשך?

"פורבס": משקיעי אפל עדיין מאמינים כי החברה פועלת בעולם שמאפשר לה לשלם מסים נמוכים. אולם, אם יתברר בעתיד שלא כך הוא, המניה תגיב בהתאם

טים קוק, מנכ``ל אפל / צילום: רויטרס
טים קוק, מנכ``ל אפל / צילום: רויטרס

מניות אפל , יצרנית האייפון, ירדו אתמול (ג') רק ב-0.8% או 82 סנט למניה, לרמה של 106 דולר למניה. זאת למרות הדיווחים על החלטת רשות ההגבלים האירופית להטיל על החברה קנס שיא של עד 14.5 מיליארד דולר בתוספת ריבית בגין תשלומי מס לא חוקיים באירלנד במשך 20 שנה.

רשות ההגבלים האירופית טענה, כי חברת הטכנולוגיה האמריקאית זכתה לסיוע לא חוקי מצד ממשלת אירלנד לאורך שנים, דבר שפגע בתחרות באירופה. אפל שילמה במשך השנים באירלנד מס של כ-0.5%, בהשוואה למס חברות של 12.5% הנהוג במדינה זו.

בניתוח המתפרסם היום ב"פורבס" נטען כי הקנס, שלא אמור לדגדג מיידית את קופת המזומנים של אפל שבה שוכבים כ-231 מיליארד דולר, עלול "לנגוס בתפוח" יותר מכפי שנראה במבט ראשון. זאת מאחר שאפל נסחרת במכפיל של 4.5 על שווי השוק שלה, קרי: המשקיעים מעריכים כל דולר בנכסיה ב-4.5 דולר  בשווי שוק. מה שאומר שאם החברה תשלם 14.5 מיליארד דולר קנס, שווי השוק שלה אמור להינזק בכ-62 מיליארד דולר. 

 

ב"פורבס" מסייגים ומציינים כי המכפיל על המזומן של אפל לא משייט בגבהים של המכפיל על הפטנטים שלה, וגם שהחברה צפויה לערער וסביר כי הקנס יופחת בסופו של דבר.

בשורה התחתונה, טוענים ב"פורבס", המשקיעים של אפל עדיין מאמינים כי החברה פועלת בעולם שמאפשר לה לשלם מסים נמוכים. אולם, אם יתברר בעתיד שלא כך הוא, מניית החברה תגיב בהתאם.