ירידות בסיום המסחר באירופה; דריכות לקראת דוח התעסוקה

האם דוח התעסוקה האמריקאי מחר יכריע לטובת העלאת ריבית כבר החודש? ■ מדד מנהלי הרכש הסיני עלה באוגוסט לשיא שלא נראה מאז אוקטובר 2014

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המגמה החיובית שנרשמה היום (ה') בבורסות אירופה נמחקה בסיום המסחר על רקע נתוני המאקרו האמריקאים, שם נרשמת דריכות, כמו בשאר העולם, לקראת פרסום דוח התעסוקה מחר. בבורסות אסיה נחתם הבוקר המסחר במגמה מעורבת.

 

 

 

משרד העבודה האמריקאי יפרסם מחר את דוח התעסוקה לאוגוסט, כאשר בשוק מעריכים כי הוא יצביע על תוספת של 186 אלף משרות בחודש החולף, בעוד שיעור האבטלה צפוי לרדת ב-0.1% ל-4.8%.

הערכות הן כי נתונים חיוביים עשויים להכריע את הכף לטובת העלאת ריבית כבר בחודש ספטמבר. החוזים העתידיים על הריבית משקפים כעת סיכוי של כ-24% להעלאת ריבית בספטמבר וכ-45% להעלאה בדצמבר.

איתותים לכך שהפד מוכן להעלות את הריביות פעם נוספת השנה התקבלו בכנס הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול בשבוע שעבר.נגידת הפד ג'נט ילן אמרה בנאום שנשאה בכנס כי השיפור בכלכלת ארה"ב מעלה את הסיכויים להעלאת ריבית. עם זאת, הנאום של ילן היה עמום ורק סגנה סטנלי פישר אמר באופן חד משמעי שגם האפשרות להעלאת ריבית בספטמבר עדיין על השולחן וכי יש מקום לשתי העלאות ריבית השנה, בהתאם לתחזית של הפד.

לאחר מו"מ שנמשך מעל לשנתיים, דיווחים על סגירת עסקת שיתוף פעולה בין לופטהנזה  לבין Air China, חברת התעופה הלאומית של סין. העסקה תאפשר לחברות למכור מסלולי טיסה משולבים ובכך לתאם תמחור ולחסוך בעלויות בקווים המשותפים. מיזוג בין החברות איננו על הפרק בשל ההגבלים החלים על החברות מתוקף היותן חברות לאומיות. העסקה צפויה להיחתם ב-20 בספטמבר, במסגרת ביקורו של מנכ"ל לופטהנזה בסין.

הפעילות התעשייתית בסין התרחבה בקצב הגבוה ביותר מזה כמעט שנתיים בחודש אוגוסט. מדד מנהלי הרכש (PMI) הסיני עלה ל-50.4 נקודות בחודש החולף, הקריאה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2014. בשוק ציפו לקריאה של 49.9 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

הנפט  ממשיך לרכז עניין, ואמש המשיך ליפול. "שוקי המניות סיימו את אוגוסט במצב רוח ירוד. נראה כי מחירי הנפט הם הסיבה המרכזית", ציינו ב-National Australia Bank.

סמסונג  ירדה על רקע דיווחים כי מכשיר הגלקסי נוט 7 של החברה ממשיך לעמוד בפני בעיות אספקה, בין היתר בשל תלונות על התפוצצות סוללות. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי החברה עצרה משלוחים של הסמארטפונים עד לבדיקות נוספות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]