נעילה מעורבת בת"א; חלל קרסה כ-33%, סלקום זינקה 4.2%

בסוף השבוע פורסם דוח התעסוקה האמריקאי; מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט ■ מניות חלל הגיבו להתפתחויות לאחר אובדן "עמוס 6"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') במגמה מעורבת, על רקע עליות השערים הקלות שחתמו בסוף השבוע את המסחר בניו-יורק. נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "לייבור דיי".

 

ביום שישי פורסם דוח התעסוקה של הכלכלה האמריקאית, שהוא הנתון החשוב ביותר בכל הנוגע לקביעת מדיניות הריבית בארה"ב. הדוח הצביע על תוספת של כ-150 אלף מקומות עבודה בחודש אוגוסט, וזאת לעומת התחזיות המוקדמות שציפו לתוספת של 180 אלף מקומות עבודה.

במבט ראשון הדוח נראה רע, אולם במבט מעמיק הוא דווקא נראה סביר, אמר אתמול ל"גלובס" דודי רזניק מנהל מחקר דסק מאקרו בלאומי שוקי הון. "חודש אוגוסט באופן מסורתי הוא חודש של חופשות ולכן הנתונים כאלה, בד"כ הנתונים מתקנים בספטמבר. בסך הכל הכלכלה האמריקאית מייצרת מקומות עבודה בקצב של 220 אלף בחודש וזה סביר מאוד" הוסיף.

דוח התעסוקה מוריד (בסבירות גבוהה) את אופציית העלאת הריבית בספטמבר אולם העלאת ריבית ב-2016 לא רק שלא ירדה מהפרק אלא אף הפכה לאופציה הריאלית ביותר עבור הפדרל ריזרב.

מניות במוקד:

חלל תקשורת  שאיבדה ביום חמישי את הלוויין "עמוס 6", ירדה ביום חמישי בכ-9%. מניית חלל ירדה בשיעור חד בפתיחת המסחר והוכרזה הפסקת מסחר במניה. המסחר במניה חודש והיא קרסה ביותר - 32% בליויי מחזורי מסחר גבוהים במיוחד.

בתוך כך, חלל דיווחה הבוקר כי הביטוח ללוויין "עמוס 6" רובץ על התעשייה האווירית וזאת עד לשיגור עצמו ולכן היא זכאית להחזר מלוא הכספים ששולמו על בניית הלוויין. התעשייה האווירית אישרה את הדיווח של חלל והוסיפה כי רכשה ביטוח מתאים. חלל הוסיפה כי כספי הביטוח של התעשייה האווירית ישמשו לפירעון כספי האג"ח מסדרות חלל תקש אגח יג  וחלל תקש אגח יד .

 

פז נפט  המשיכה לרכז עניין לאחר שבשבוע שעבר פורסמו ב"גלובס" נתוני הרווחיות הגבוהים של פזגז והשפעתם הגדולה על דוחות הקבוצה כולה. ביום חמישי ירדה מניית פז בלמעלה מ-2% (יותר מהשוק) תוך שהמניה ריכזה מחזור של למעלה מכפול מהממוצע היומי. יש לציין כי שוק הגז הביתי עומד לעבור טלטלה של תחרות והנתון הזה ישפיע באופן מהותי על פזגז ועל קבוצת פז. פז תושפע גם מכוונתו של בעל השליטה בחברה (צדיק בינו) למכור חבילות מניות שידכאו את המניה.

מיילן  סגרה פער ארביטראז' שלילי של כ-5% לאחר שבסוף השבוע אמרה הילארי קלינטון כי בכוונתה להקים צוות שיבחן את מחירי התרופות המוגנות בפטנט. אז אם נראה כי משבר מחירי התרופות של מיילן עבר, אז כנראה שלא.